فارس- رییس اتاق بازرگانی زنجان در رابطه با اجرای اصل ۴۴ در سال ۸۶ گفت: با حذف نظام عریض و طویل بوروکراسی، انتقال مدیریت و مالکیت به بخش‌خصوصی و استفاده از مدیران کارآمد می‌توان به اجرای موفق اصل ۴۴ در سال جدید امیدوار بود. ابراهیم جمیلی ضمن بیان این مطلب که اجرای اصل ۴۴ در سال گذشته بسیار کند بوده و انتظارات مقام معظم رهبری و دیگران را برآورد نکرده، اظهار داشت: واقعیت این است که بخش‌خصوصی در واگذاری‌ها آنطور که باید و شاید به بازی گرفته نشده و متاسفانه امور مربوط به اجرای اصل مهم ۴۴ با مانعی به نام نظام بوروکراسی دست و پا گیر مواجه شده است.

وی افزود: راه اجرای درست این اصل اجرای فرمان مقام رهبری و عزم واقعی برای اجرای آن و تسریع امور با حذف نظام بوروکراسی است.

جمیلی تفکیک کردن واگذاری‌ها را از دیگر اقدامات لازم در راستای پیاده‌سازی اصل ۴۴ در سال ۸۶ دانست و گفت: باید‌درصد سهام عدالت و سهام قابل واگذاری توسط دولت از هم جدا باشند تا با انتقال مدیریت به همراه مالکیت به بخش‌خصوصی زمینه مشارکت مردم را فراهم کرد.

وی ادامه داد: با واگذاری ۲۰‌درصدی به بخش‌خصوصی و اعمال مدیریت دولتی نمی‌توان افق روشنی را نظاره کرد و لازم است با اصلاح قوانین و مدیریت‌ها از مدیران توانمند دولتی که به دلیل قوانین موجود با محدودیت مواجه‌اند، حرکت‌هایی را انجام داد.

رییس اتاق بازرگانی زنجان ضمن بیان این مطلب که بهتر است واحدهای قابل واگذاری به بخش‌خصوصی به طور کامل منتقل شوند، ابراز داشت: نباید از ثروتمند شدن بخش‌خصوصی هراسان بود، چرا که با ثروتمند شدن این بخش مملکت هم آبادتر از گذشته خواهد بود و با کمک این بخش و سایر ارکان نظام به تحقق اهداف امید داشت.

جمیلی با بیان این مطلب که باید سالانه یک‌میلیون شغل ایجاد شود،گفت:‌ این برنامه و سایر اهداف با همکاری همه بخش‌ها به نتیجه خواهد رسید که با اجرای طرح و توسعه بخش‌خصوصی بخشی از برنامه‌ها به راحتی پیاده خواهد شد.

وی در خاتمه گفت: باید به فعالیت‌ها و امور جاری سرعت داد و نتیجه کمیسیون‌های ویژه دولت و مجلس باید در عمل مشاهده شود.