ایسنا- آخرین وضعیت تاسیس کانون کارگزاران تشریح شد. یک کارگزار بورس اوراق بهادار، درباره آخرین وضعیت تشکیل کانون کارگزاران گفت: اساسنامه کانون کارگزاران در سال گذشته به تصویب رسیده بود و به زودی در زمینه اجرایی کردن اساسنامه، تصمیم‌گیری‌های لازم انجام خواهد شد.

وی با اشاره به این که به عنوان هیات موسس کانون کارگزاران، سازمان بورس به ما اجازه داده که طبق دستورالعمل‌های سازمان یک سری کار‌هایی را انجام دهیم، خاطرنشان کرد: دستورالعملی اخیرا تحت عنوان دستورالعمل تشکیل و ثبت کانون‌های فعال در بازار اوراق بهادار از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار تهیه و مصوب شده که طبق این دستورالعمل کانون را به ثبت خواهیم رساند.

فعالیت کانون در خردادماه قربانی ادامه داد: مراحل ثبت شرکت تا ۱۵ اردیبهشت ماه به طول خواهد کشید، اما امیدواریم از اوایل خرداد ماه این کانون فعالیت خود را آغاز کند.

این کارگزار بورس همچنین عنوان کرد: یکسری نظراتی از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار وجود داشته که در جلسه‌ای با عضو هیات مدیره سازمان به صحبت پرداخته و پس از توافق اساسنامه کانون تصویب شده است. نماینده کارگزاران در کمیته ماده ۵۷ درباره آخرین اقداماتی که در راستای اموال سازمان کارگزاران صورت گرفته، توضیح داد: تاکنون اقدام اساسی در این زمینه انجام نشده است.

مقرر شده بود که سازمان صورت‌های مالی خود را به تاریخ ۳۰ دی ماه ۸۵ تهیه و به تایید بازرس قانونی برساند و ما بر روی آن کار کنیم، اما هنوز این کار به اتمام نرسیده است.

مالکیت دارایی‌های با ارزش

وی با بیان این مطلب که دارایی با ارزش بالایی وجود دارد که هنوز مشخص نیست که مالکیت آن به چه کسی باید تعلق بگیرد، خاطرنشان کرد: قرار شد شرکت بورس نیاز خود از اموال سازمان کارگزاران را به صورت امانی داشته و به انجام کار خود بپردازد، یعنی این کار ما مانع از انجام کار شرکت بورس نخواهد شد، با استفاده از این نیاز‌ها که به صورت امانی در اختیار شرکت قرار گرفته، هر زمان که مالکیت مشخص شد، در آن زمان تکلیف اموال سازمان مشخص خواهد شد، اما هیچ چیز به صورت رسمی‌ انجام نشده است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا اموال امانی به صورت نقدی در اختیار شرکت بورس قرار گرفته است؟ گفت: با توجه به این که ۱۵میلیارد تومان سرمایه اولیه شرکت بورس بوده، بنابراین نیازی به اموال سازمان کارگزاران به صورت نقدی نخواهند داشت، بنابراین دست شرکت بورس را باز گذاشتیم تا هیچ بهانه‌ای که مربوط به ماده ۵۷ باشد، نداشته باشند.

نماینده کارگزاران در کمیته ماده ۵۷، ادامه داد: منتظر این هستیم که رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کند که صورت‌های مالی حسابرسی شده و تایید شده توسط بازرس قانونی سازمان آماده است که سپس به تشکیل جلسه کمیته ماده ۵۷ بپردازیم.