گروه بورس- شرکت لیزینگ خودرو غدیر 32ریال به پیش‌بینی سود هر سهم سال 85 خود افزود که این میزان حدود 11 درصد بود.

به گزارش بورس اوراق بهادار تهران این شرکت سود هر سهم سال مالی منتهی به پایان آذرماه ۸۵ را با سرمایه ۳۰۰میلیارد ریال مبلغ ۳۲۲ریال خالص پیش‌بینی کرده است.
این پیش‌بینی در تاریخ 13 اردیبهشت ماه 85 مبلغ 282ریال و در تاریخ‌های 22 مردادماه و 6 آبان‌ماه 85 مبلغ 288ریال اعلام شده بود.
لیزینگ خودرو غدیر در پایان سال مالی ۸۵ با تحقق پیش‌بینی ۳۲۲ریالی سود هر سهم تمام پیش‌بینی‌های خود را پوشش داد.
به نظر می‌رسد در صورتی که نرخ بهره بانک‌ها در سال 85 کاهش نیافته بود این افزایش سود «ولغدر» می‌توانست بیشتر از میزان فعلی نیز باشد.
این شرکت سیاست جدید تقسیم سود خود را اعلام نکرده است اما هیات‌مدیره در تاریخ ۶ آبان ماه ۸۵ اعلام کرده بود که در نظر دارد ۲۵۰ریال به ازای هر سهم سود تقسیم کند.
به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده 29 شهریور ماه 83 اختیار افزایش سرمایه تا مبلغ 400میلیارد ریال ظرف مدت 18ماه به هیات‌مدیره تفویض شد که براساس مصوبات جلسات هیات‌مدیره مورخ 29 آذرماه 83 و 29 فروردین ماه 84 سرمایه شرکت به ترتیب از مبلغ 100میلیارد ریال به مبلغ 200میلیارد ریال (معادل 100درصد) و از مبلغ 200میلیارد ریال به مبلغ 300میلیارد ریال (معادل 50درصد) از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش یافت. همچنین شرکت اعلام کرده است هیات‌مدیره در نظر دارد افزایش سرمایه از مبلغ 300میلیارد ریال به مبلغ 400میلیارد ریال را در سال مالی 86 اجرا کند.
جهت مزید استحضار، مطابق مصوبات اخیر شورای پول و اعتبار نرخ سود تسهیلات اعطایی توسط شرکت‌های لیزینگ حداکثر ۱۷درصد تعیین شده است، به طوری که نرخ مزبور برای عقود با بازدهی ثابت (فروش اقساطی، اجاره به شرط تملیک، جعاله، سلف و خرید دین) عینا برای تعیین قیمت نسیه اموال و... به کار می‌رود و در مورد عقود مشارکتی (مضاربه و مشارکت مدنی) نرخ سود احتمالی برای انتخاب طرح از بین طرح‌های سرمایه‌گذاری پیشنهاد شده به شرکت است.