بازار پر شایعه

گروه بورس - علیرضا باغانی: بازار در روز یکشنبه شاهد بازگشایی دو نماد و توقف یک نماد معاملاتی بود. در این روز نماد معاملاتی لیزینگ خودرو غدیر پس از اعلام EPSم ۳۲۲ ریالی ۸۵ و نماد سیمان مازندران پس از اعلام EPS ر۹۶۲ ریالی برای سال ۸۶ بازگشایی شدند.

همچنین در پایان معاملات دیروز نماد فرآورده‌های نسوز پارس به منظور برگزاری دو مجمع عادی سالانه و فوق‌العاده متوقف شد.

چند خبر از ابوریحان

گفته‌های بازار: از داروسازی ابوریحان خبر می‌رسد که شرکت سود ۸۵تومان هر سهم خود در سال گذشته را پوشش داده است.

همچنین گفته می‌شود، افزایش سرمایه این شرکت مراحل نهایی خود را طی کرده و همچنین شرکت فروش دو ساختمان اداری را در سال جاری در دستور کار خود دارد.

شنیده‌های ما: بودجه محقق شده شرکت در سال گذشته رقمی بالغ بر ۲۰۰میلیارد ریال بوده است. در سال ۸۵ شرکت قرار بود که دو ساختمان اداری خود به ارزش ۲۰۰میلیون تومان را به فروش برساند که این اتفاق در عمل رخ نداد ، اما فروش موفق شرکت در سال گذشته موجب شد که سود پیش‌بینی شده حاصل از فروش دوساختمان مزبور در بودجه پوشش داده شود.

فروش موفق ابوریحان در سال گذشته موجب شده که شرکت افزایش فروش و تولید داروهای جدید را در دستور کار خود داشته باشد.

طرح توجیحی افزایش سرمایه شرکت هم تقدیم سازمان بورس شده و به نظر می‌رسد که مراحل نهایی خود را در بورس بگذراند.

در صورت تصویب افزایش سرمایه، سرمایه داروسازی ابوریحان از سه‌میلیارد تومان به ۵/۹میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

۳میلیارد تومان از این سرمایه قرار است برای اصلاح ساختار این شرکت استفاده شده و ۵/۳میلیارد تومان دیگر هم صرف اجرای طرح‌های توسعه شرکت خواهد شد.

خریدار خارجی سهام ایران خودرو

گفته‌های بازار: به دنبال ابراز نظر مدیرعامل شرکت ایران خودرو درباره فروش سهام این شرکت به شرکای خارجی در بازار شایعه شده است که شرکت پژو بیشترین تقاضای خرید سهام این شرکت را دارد.

همچنین خبرهای تایید نشده متنوعی درباره سهم ایران خودرو دیزل شنیده می‌شود. در بازار گفته می‌شود که ایران‌خودرو دیزل با افزایش سرمایه و همچنان تعدیل مثبت روبه‌رو است.

شنیده‌های ما: متاسفانه مدیر امور سهام ایران خودرو و ایران خودرو دیزل حاضر به پاسخگویی به سوالات خبرنگار ما نشد.

EPS ب۸۵ باما: ۷۱۲۷ریال

گفته‌های بازار: در بازار شایع شده که باما سود تحقق یافته خود در سال ۸۵ را به بورس اعلام کرده است.

همچنین افزایش سرمایه شرکت هم‌‌ آخرین مراحل خود را در بورس طی می‌کند.

شنیده‌های ما: آخرین سود تحقق یافته شرکت ۷هزار و ۱۲۷ریال است که دیروز به بورس اعلام شده است. شرکت در آخرین اطلاعیه خود که اواخر بهمن‌ماه گذشته اعلام شد، EPS خود را ۷هزار و ۹۵ریال اعلام کرده است.

EPS شرکت باما در ابتدای سال گذشته یک‌هزار و ۸۹۱ریال اعلام شده بود، اما به دلیل رشد بی‌سابقه بهای جهانی روی، EPS این شرکت در سال گذشته طی مراحل مختلف به تناوب افزایش یافت.

این شرکت EPS‌ خ۸۶ خود را ۶هزار و ۲۶۸ریال اعلام کرده است.

بورس نیز در حال بررسی افزایش سرمایه ۳۰۰درصدی شرکت است و احتمالا نظر بورس در این رابطه طی هفته‌های آینده اعلام خواهد شد.

تعدیل «کگل»

گفته‌های بازار: گفته می‌شود، پیش‌بینی درآمد هر سهم گل‌گهر برای سال مالی ۸۶، رقم ۲زار و ۳۰ریال اعلام خواهد شد.با این وصف افزایش قیمت گل‌گهر این سهم در بازار بعید نیست.

شنیده‌های ما: شرکت گل‌گهر اعلام کرد که پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال مالی ۸۶ مبلغ یک‌هزار و ۹۹۰ریال در نظر گرفته شده است و با وجود پیشرفت چشمگیر در پروژه‌های این شرکت انتظار می‌رود بازار با رشد قیمت سهم «کگل» مواجه شود.

سود تقسیمی کیمیدارو

گفته‌های بازار: در بازار شایع شده که شرکت کیمیدارو یک‌هزار و ۶۰۰ریال سود در مجمع تقسیم خواهد کرد.

شنیده‌های ما: ما که تعجب می‌کردیم که اگر شرکت این‌بار به شایعه‌های موجود در بازار پاسخ می‌گفت. اما همین را بدانید که شرکت‌ طبق معمول به پیگیری‌های خبرنگار ما مبنی بر تکذیب یا تصدیق شایعه، پاسخی نداد.