گروه بورس- شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران افزایش سرمایه را در برنامه خود دارد.

براساس اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس اوراق بهادار تهران، مبلغ ۲۳میلیارد و ۲۳میلیون ریال از افزایش سرمایه «خاهن» از محل اندوخته توسعه و تکمیل و یک‌میلیارد و ۹۷۷میلیون ریال آن از محل سود انباشته اعلام شده است.
آهنگری تراکتورسازی ایران درآمد هر سهم امسال را با 40میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ 992ریال پیش‌بینی کرده است.
پیش‌بینی عملکرد «خاهن» برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب درآمد فروش ۱۳درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش‌رفته ۱۵درصد افزایش، سود عملیاتی یک‌درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات را بدون تغییر نشان می‌دهد. شرکت دلایل تغییر را افزایش مقدار فروش و نرخ مواد اولیه عنوان کرده است.
هیات‌مدیره در نظر دارد مبلغ 26میلیارد ریال را برای سال‌های 85 و 86 جهت تقسیم سود سال مالی 85 مبلغ 32میلیارد و 200میلیون ریال (به ازای هر سهم 805ریال) و در تاریخ 26/10/85 توزیع تقریبا 70درصد سود پس از کسر مالیات اعلام کرده بود.
شرکت در ارتباط با طرح سالن و کوره عملیات حرارتی اطلاعاتی را اعلام نکرده است. شایان ذکر است که شرکت در تاریخ ۲۶/۱۰/۸۵ اعلام کرده بود طرح سالن و کوره عملیات حرارتی (۱۰درصد پیشرفت کار، تاریخ بهره‌برداری نیمه اول سال ۸۶ و با برآورد سرمایه‌گذاری ۱۶میلیارد و ۶۷۶میلیون ریال) را در دست اجرا دارد که تاکنون جمعا مبلغ ۳۴۵۴میلیون ریال در این رابطه سرمایه‌‌گذاری کرده است.
همچنین شرکت تاریخ بهره‌برداری از طرح سالن و کوره عملیات حرارتی را در تاریخ دی‌ماه 84 پایان سال 84 و در آبان‌ماه 85 پایان سال 85 اعلام کرده بود.
براساس این گزارش «خاهن» درآمد هر سهم سال مالی ۸۵ را مبلغ ۹۹۰ریال اعلام کرده بود که تا پایان دوره ۹ماه منتهی به آذرماه توانست با تحقق ۷۶۴ریال سود به ازای هر سهم معادل ۷۷درصد از پیش‌بینی سود هر سهم را پوشش دهد.