ایسنا- مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: سند IT بورس به زودی تدوین می‌شود. دکتر فرامرز فتح‌نژاد گفت: این سند شامل برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت کاربرد فناوری اطلاعات در بورس است. وی افزود: این سند که سیاست‌گذاری IT در بورس کشور را تعیین می‌کند با سند IT کشور که نهادهای مربوط آن را تهیه کرده‌اند، هماهنگی و انطباق خواهد داشت.

او تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های فناوری اطلاعات در بورس توسعه تجارت الکترونیک در بازار سرمایه و استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری‌های موجود در جهان و تجهیز بورس‌ها با این سامانه‌ها است که باید هماهنگی‌های لازم با بانک مرکزی و دیگر نهادهای دولت الکترونیک انجام شود.

فتح‌نژاد با اشاره به اینکه یکپارچه‌سازی و سیاست‌گذاری کاربرد IT در سازمان بورس و نهادهای زیر نظارت این سازمان نیز از اهداف اصلی این مدیریت است، خاطرنشان کرد: درباره امنیت اطلاعات سازمان بورس نیز پس از بررسی و مطالعه وضعیت موجود، برای بهبود آن بر اساس استانداردهای بین المللی و به ویژه استاندارد ISO۲۷۰۰۱ اقدام خواهد شد. مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار کشور یادآور شد: پیاده سازی نرم افزار معاملاتی آن لاین یورونکست نیز از مهم‌ترین برنامه‌های امسال است که در این حوزه برنامه‌های آموزشی برای کارکنان و دست‌اندرکاران بازار سرمایه اجرا خواهد شد.

وی درباره پایگاه‌های اینترنتی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: افزایش غنای محتوایی و سهولت دسترسی به این پایگاه‌ها نیز در برنامه‌های مدیریت فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار است.