گروه بورس-رضا معظمی: شاخص کل بورس اوراق بهادار روز گذشته متعاقب بازگشت نماد سرمایه‌گذاری غدیر که پس از افزایش سرمایه ۲۰درصدی و تقسیم سود بازگشایی شده بود، با افت ۴۰ واحدی مواجه شد. در بازار دیروز شاخص آغازی مناسب داشت. تشکیل صف خرید برای نماد چادرملو با تاثیر ۱۲/۴ واحد در کنار رشد قیمت سهام سایپا با تاثیر ۲۶/۲ واحد موجب شد، تا به‌رغم تاثیر منفی ۷۸/۰ واحدی افت قیمت فولاد مبارکه و ۷۸/۰ واحدی تراکتورسازی ایران شاخص در ۴۵ دقیقه اول بازار با رشد ۷۹/۴ واحدی مواجه شود.با افزایش تاثیر نماد چادرملو به ۷۱/۵واحد و نماد سایپا به میزان ۹۲/۲ واحد در کنار تاثیر ۳۲/۲ واحدی تشکیل صف خرید برای سرمایه‌گذاری معادن وفلزات و به‌رغم افزایش تاثیر منفی سهام فولاد مبارکه که با صف فروش مواجه شد در کنار تاثیرات منفی نمادهای پتروشیمی اصفهان و بانک پارسیان رشد شاخص در ساعت ۱۰ و ۳۳ دقیقه به رقم ۲۵/۶ واحد رسید.

در ساعت ۱۱ و ۳۷ دقیقه یک بلوک ۵۰۰هزار سهمی شاهد در نرخ ۲هزار و ۶۰۹ ریال در بازار داد و ستد شد. در ساعت ۱۲ و ۲۶ دقیقه نیز یک بلوک ۳۸۰هزار سهمی توسعه صنایع بهشهر در نرخ یک‌هزار و ۱۱۱ ریال در بازار دادوستد شد.

با بازگشایی نماد سرمایه‌گذاری غدیردر ساعت ۱۲ که توام با عملیات بازارگردانی در نرخ ۲هزار و۴۰۰ ریال بود، شاخص با تاثیر منفی ۰۳/۴۲ واحدی این نماد مواجه شد. این تاثیر منفی در کنار خرید ۶۴۳هزار سهم از صف فروش پتروشیمی اراک با تاثیر منفی ۹/۳ واحد و ۷۵هزار سهم از صف فروش پتروشیمی خارک با تاثیر منفی ۸۲/۰واحد موجب شد تا شاخص در نهایت با ۹۳/۴۰ واحد افت، نخستین روز کاری سومین هفته کاری فرودین ماه ۱۳۸۶ را آغاز کند.