گروه بورس - افزایش مقدار تولید و فروش ناشی از بهره‌برداری از خطوط تولید جدید در سال 86 سیمان مازندران پیش‌بینی عملکرد امسال این شرکت را نسبت به سال 85 با افزایش همراه کرد.

به گزارش بورس و اوراق‌بهادار تهران پیش‌بینی عملکرد سال ۸۶ «سمازن» در مقایسه با سال‌مالی قبل از ۱۰۳درصد افزایش فروش، ۱۲۲درصد افزایش بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته، ۹۸درصد افزایش عملیاتی و ۲۰درصد افزایش سود پس از کسر مالیات برخوردار است.
این شرکت سود هر سهم سال 86 را با سرمایه 273میلیارد و 996میلیون ریال مبلغ 962ریال خالص پیش‌بینی کرد.
هیات‌مدیره شرکت در نظر دارد برای سال‌مالی ۸۶ به ازای هر سهم مبلغ ۵۰۰ریال را به منظور تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد دهد.
شرکت اعلام کرده است، طرح احداث یک واحد با ظرفیت سه هزار و 300تن کلینکر در روز با برآورد سرمایه‌گذاری مورد نیاز به مبلغ یک هزار و 115میلیارد ریال و همچنین طرح افزایش ظرفیت کارخانه سیمان از دو به چهار هزار تن کلینکر در روز با برآورد سرمایه‌گذاری مورد نیاز به مبلغ 600میلیارد ریال را در دستور کار دارد که در این رابطه تاکنون به ترتیب، مبالغ 822 و 443میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است.
پیش‌بینی شده طرح‌های مذکور به ترتیب، در مردادماه و بهمن‌ماه سال ۸۶ به بهره‌برداری برسند.
شرکت تاریخ بهره‌برداری از طرح‌های مزبور را طی اطلاعات اول مردادماه به ترتیب، طی سال‌های 85 و 86 و بر اساس اطلاعات 30 آبان‌ماه به ترتیب، طی سال‌های 86 و 87 اعلام کرده بود.
سرمایه‌گذاری موردنیاز نیز طی اطلاعات ۳۰ آبان‌ماه ۸۵ به ترتیب، مبالغ ۸۴۷ و ۵۶۵میلیارد ریال اعلام شده بود که دلیل تغییر با اهمیت در میزان سرمایه‌گذاری موردنیاز و زمانبندی اجرای طرح‌های مزبور ارائه نشده است.سیمان مازندران سود هر سهم سال ۸۵ را ۷۹۹ریال پیش‌بینی کرده بود که در ۹ماه ابتدای سال ۴۰۴ریال آن را پوشش داد.