ارزش معاملات به 254میلیارد ریال رسید

ارزش کل معاملات تابلوی رسمی ۶/۱۳میلیون ریال اعلام شد.

فارس- آمار و ارقام مربوط به معاملات هفته گذشته بازار سهام حکایت از آن دارند که سه متغیر اصلی معاملات با افزایش همراه بوده‌اند. طی ۳ روز کاری هفته پیش در مجموع ۵۳میلیون و ۶۹۰هزار و ۵۸۰ برگ سهم عادی و حق تقدم با ارزش بیش از ۱۳میلیارد و ۸۴۴میلیون تومان مورد دادوستد واقع شد که این تعداد سهام توسط ۶هزار و ۹۰۲ سهامدار حقوقی و حقیقی مورد خریداری قرار گرفت.

براساس این آمار، ارزش کل معاملات با ۳/۱۹درصد افزایش، تعداد سهام با بیش از ۱۴درصد و تعداد خریداران با ۱/۴درصد رشد را از خود نشان می‌دهند.

این در حالی است که در برابر معامله بیش از ۳۶میلیون سهم در تالار اصلی و ۶/۱۷میلیون سهم در تالار فرعی فقط یک‌هزار و ۶۷۲ برگ سهم از سهام ۸۹ شرکت حاضر در تابلوی چهارم دادوستد شد.

این گزارش حاکی است که عمده خریداران در هفته پیش به سهام شرکت‌های تالار اصلی توجه داشتند، به طوری که از جمع کل خریداران، ۵هزار و ۵۷۱ نفر اقدام به خرید سهام از جمع شرکت‌های این تابلو کردند و یک‌هزار و ۳۳۱ نفر دیگر به سراغ سهام شرکت‌های تابلوی فرعی رفتند. این آمار و ارقام در شرایطی به دست آمده که شاخص کل بورس نیز با رشد ۴/۳۰ واحدی در هفته گذشته به عدد ۹هزار و ۸۷۷ واحد بالغ شد.

در میان ۴ شاخص دیگر مهم بازار سهام نیز به جز کاهش ۵/۱۷ واحدی شاخص تابلوی فرعی به ارقام شاخص‌های تابلوی اصلی ۵/۵۳ واحد، مالی ۱۳۷ واحد و صنعت ۴/۲۱ واحد افزوده شده است.

برپایه این گزارش در هفته پیش به دلیل تعطیلی روزهای یکشنبه و دوشنبه (به مناسبت روز جمهوری اسلامی و روز طبیعت) معاملات در ۳ جلسه انجام پذیرفت.

در خاتمه این گزارش نیز آمده است: از ابتدای سال جاری تا پایان هفته گذشته، بورس تهران ۷ روز فعالیت داشته و ارزش کل معاملات طی این مدت بالغ بر ۴/۲۵۴میلیارد ریال سهام و حق تقدم و ۵/۱میلیارد ریال اوراق مشارکت است. همچنین در تابلوی غیر رسمی از ابتدای سال ۱۳۸۶ تاکنون تعداد یک‌هزار و ۶۷۲ سهم به ارزش ۶/۱۳میلیون ریال مورد معامله قرار گرفته است.