اجرای عملیات تسطیح و آماده‌سازی سایت فاز ۱۲پارس جنوبی آغاز شد. به گزارش روابط‌عمومی شرکت نفت و گاز پارس، شروع عملیات تسطیح و آماده سازی سایت توسط شرکت فاطر کوثران جنوب با هدف خاکبرداری به میزان ۵/۴ میلیون متر مکعب و همچنین خاک‌ریزی به میزان ۵/۳میلیون متر مکعب آغاز شده است و همچنین مطالعات مهندسی در بخش دریا و خشکی طرح مشاور استرالیایی Worley Parsons در حال انجام می‌باشد که طراحی بخش دریا شامل سکوها، عرشه و خط لوله دریا به اتمام رسیده و در بخش خشکی نیز مطالعات مهندسی با پیشرفت ۶۵درصدی در حال انجام است.

بر اساس این گزارش مطالعات عملیات ژئوفیزیک و ژئوتکنیک دریا شامل نقشه‌برداری، مکانیک خاک محل استقرار سکوها و مسیر خطوط لوله دریا و SBM توسط شرکت Horizon به اتمام رسیده است. همچنین کار ساخت، حمل و نصب پایه‌ سکوها به شرکت ایرانی ISOICO در تاریخ بیست بهمن ماه سال جاری واگذار شد که می‌بایست در مدت ۱۳ ماه نصب پایه سکوها انجام شود.

این گزارش می‌افزاید: هدف از توسعه فاز ۱۲میدان گازی پارس جنوبی، تولید روزانه ۷۸میلیون متر مکعب گاز طبیعی جهت تزریق به خط لوله ششم گاز کشور و همچنین در صورت احداث تاسیسات مایه سازی گاز LNG Iran، تامین نیاز گاز نم‌‌دار و ترش این تاسیسات می‌باشد. همچنین روزانه ۱۲۰هزار شبکه میعانات گازی سنگین و نیز ۷۵۰تن گوگرد دانه‌بندی شده تولید می‌شود.

شرکت نفت و گاز پارس وظیفه توسعه میادین عظیم گازی خلیج‌فارس شامل پارس جنوبی، پارس شمالی، گلشن و فردوسی را به عهده دارد.