ایسنا- بدهی دولت به شرکت تراکتورسازی در تولید ‌٣٢‌هزار دستگاه تراکتور که از برنامه‌های این شرکت در سال ‌٨٦ است، تاثیر منفی خواهد گذاشت. مهندس علی سفیدیان، معاون اداری و توسعه منابع‌انسانی شرکت تراکتورسازی ایران، تولید ‌٣٢‌هزار دستگاه تراکتور را از برنامه‌های تولید این شرکت در سال ‌٨٦ ذکر کرد و گفت: اگر بدهی دولت به شرکت تراکتورسازی پرداخت نشود، شاهد تاثیرات منفی در برنامه تولید امسال خواهیم بود.

وی میزان بدهی دولت به شرکت تراکتورسازی را ‌١٣٢‌میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در دو مصوبه شورای اقتصاد قرار شد به ترتیب ‌٥/٨٢ و حدود ‌٢٦‌میلیارد تومان از بدهی دولت به شرکت تراکتورسازی پرداخت شود که متاسفانه از کل مصوبات شورای اقتصاد تاکنون تنها ‌١٣‌میلیارد تومان که کمتر از یک‌دهم بدهی دولت است، به شرکت پرداخت شده است. معاون اداری و توسعه منابع انسانی شرکت تراکتورسازی ایران، با تاکید براینکه بدهی

پرداخت‌شده پاسخگوی مشکلات شرکت تراکتورسازی برای تولید نیست، اذعان کرد: با توجه به اینکه رویکرد این شرکت به سمت صادرات نیز قرار گرفته است، عدم‌گردش نقدینگی در شرکت موجب آسیب به صادرات می‌شود.

سفیدیان در پایان تصریح کرد: به‌‌رغم بدهی دولت این شرکت توانسته برنامه‌های خود را تحقق بخشد، ولی در این بین بدهی‌هایی برای شرکت به‌وجود آمده که سرمایه ما را با آسیب روبه‌رو ساخته است. وی برای پوشش اهداف شرکت تراکتورسازی در سال ‌٨٦، خواستار تسریع در پرداخت بدهی دولت شد.