گروه بورس- رضا معظمی: شاخص کل بورس اوراق بهادار روز گذشته در آخرین روز کاری دومین هفته از سال ۱۳۸۶ شاهد ثبت رشد ۷۴/۱۳واحدی شاخص کل بود، به گونه‌ای که شاخص در پایان معاملات دیروز به عدد ۹۸۷۷ واحد رسید. در معاملات دیروز بازار سهام، شاخص آغازی مناسب را در ساعت اول معاملات شاهد بود. عرضه سهام بانک پارسیان به میزان صف خرید ۵/۳میلیونی این نماد موجب تاثیر ۲۲/۴واحدی این سهم بر شاخص کل شد. این تاثیر در کنار تاثیر ۶۹۶/۰واحدی نماد سایپا و ۵۹۷/۰واحدی نماد چادرملو موجب رشد شاخص در یک ساعت اول بازار دیروز شد.

در ساعت ۱۰ و ۵۳ دقیقه نماد فولاد کاویان شاهد جابه‌جایی یک بلوک ۶۳۲هزار سهمی در قیمت ۳هزار و ۳۹۵ریال بود. در ساعت ۱۱ و ۲۳دقیقه نماد سرمایه‌گذاری معادن و فلزات جابه‌جایی یک بلوک ۳۰۰هزار سهمی را در نرخ ۳هزار و ۸۶۲ریال بود. ۱۲دقیقه بعد نماد حق تقدم چادرملو

داد و ستد یک بلوک ۲۹۰هزار سهمی را در نرخ ۵هزار و ۲۴۵ریال شاهد بود.

شاخص کل نیز در ساعت ۱۱ و ۳۸دقیقه به‌رغم تاثیر منفی ۷۸/۰واحدی افت بهای سهام فولاد مبارکه توانست به مدد افزایش تاثیر نماد بانک پارسیان به رقم ۳۵/۴واحد و سایپا به ۰۸/۲ واحد در کنار تاثیر ۶۵۶/۰واحدی نماد پارس خودرو به رشد ۵۲/۹واحدی برسد.

در ساعت ۱۱ و ۵۷دقیقه نماد معدنی دماوند جابه‌جایی یک بلوک ۳۹۰هزار سهمی این شرکت را در نرخ ۳هزار و ۶۴ریال شاهد بود. شاخص کل نیز با توجه به افزایش تاثیر نماد چادرملو به ۱۲/۵واحد و سایپا به ۶۵/۳واحد، توانست در شرایطی که تاثیر منفی نماد فولاد مبارکه به منفی ۵۷/۱واحد رسیده بود، رشد ۷۲/۱۳واحدی را در پایان هفته دوم فروردین‌ماه به ثبت برساند.