گروه بورس- علیرضا باغانی:عرضه سنگین سهام پارسیان در آخرین روز معاملاتی هفته مورد توجه معامله‌گران قرار گرفت. گفته می‌شود این عرضه از سوی سه سهامدار حقوقی خریداری شده است. در این روز معاملاتی نماد رایان سایپا پس از ارائه آخرین اطلاعات بازگشایی شد و دو حق تقدم توکافولاد و جوش و اکسیژن نیز آماده انجام معامله شدند.

معامله‌گران بازار در انتظار آغاز هفته‌ای معاملاتی جدی در روز شنبه هستند.

سهام فولاد مبارکه هم دیروز در حالی در صف فروش ۲۱۵هزار سهمی قرار داشت که ۱۴۲میلیون سهم این شرکت همچنان در اختیار دولت باقی مانده است. پیش از این دولت اعلام کرده بود که ۵درصد از سهام مبارکه را در عرضه اولیه عرضه خواهد کرد، اما به دلیل نامناسب بودن قیمت عرضه و همچنین زمان انجام این کار، تنها ۴درصد از سهام این شرکت از سوی بازار خریداری شد و معادل یک‌درصد از سهام مبارکه در اختیار دولت باقی مانده است و زمان عرضه این سهم‌ها با توجه به وضعیت موجود مشخص نیست. حق‌تقدم چادرملو هم دیروز به دلیل پایان مهلت پذیره‌نویسی متوقف شد.

واگذاری «فجر» و «بکام»

گفته‌های بازار: پس از واگذاری ۷۴درصد از سهام فولاد کاویان توسط سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، در سال‌جاری از احتمال واگذاری سهام مدیریتی دو شرکت کابل‌های شهید قندی و فجر گالوانیزه سپاهان از سوی همین شرکت سخن گفته می‌شود.

با این وصف احتمال تعدیل مثبت EPS از محل این واگذاری‌ها قبل از برگزاری مجمع بسیار زیاد است.

همچنین گفته می‌شود که حق تقدم‌های عرضه شده چادرملو طی روز‌های گذشته از سوی «ومعادن» خریداری شده است.

شنیده‌های ما: موضوع واگذاری سهام مدیریتی شرکت‌های مزبور مربوط به ماه‌های گذشته بوده و بحث جدیدی نیست و در‌حال‌حاضر هم توافقی بر سر فروش سهام دو شرکت مزبور صورت نگرفته است.

همچنین شرکت می‌گوید که حق تقدم‌های عرضه شده چادرملو در سال ۸۶ را خریداری نکرده است.

تعدیل EPS «وتوس»

گفته‌های بازار: شایع شده که توس‌گستر پیش‌بینی درآمد هرسهم خویش را ۱۰تومان افزایش خواهد داد.

شنیده‌های ما: چنین شایعه‌ای از سوی مسوولان شرکت با پاسخ منفی یا مثبتی مواجه نشد و شرکت در این رابطه پاسخی به خبرنگار ما نداد.