گروه بورس- درآمد هر سهم شرکت ایران ترانسفو برای سال مالی منتهی به 29اسفند ماه 85 با سرمایه 300میلیارد ریال مبلغ یک‌هزار و 286ریال به طور خالص پیش‌بینی شده است.

به گزارش سازمان بورس اوراق بهادار، «بترانس» پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی مزبور را در تیر و مردادماه سال‌جاری مبلغ یک‌هزار و ۳۳۷ریال اعلام کرده بود که شرکت دلایل تغییر را عمدتا افزایش قیمت جهانی مس و افزایش ورق الکتریکی اعلام کرده است.
هیات‌مدیره این شرکت در نظر دارد، تقسیم حدود 90درصد سود پیش‌بینی شده سال مالی 85 را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
بنابراین گزارش، پیش‌بینی عملکرد سال مالی مزبور در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل فروش با ۳۵درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته با ۴۳درصد افزایش، سود عملیاتی با ۵۱درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات با ۴۴درصد افزایش مواجه شده است.
خالص درآمد (هزینه)های متفرقه سال مالی 84 به مبلغ 176میلیارد و 547میلیون ریال (بابت هر سهم مبلغ 588ریال و معادل 66درصد از کل سود سال مالی 84) عمدتا شامل مبلغ 26میلیارد و 918میلیون ریال درآمد حاصل از فروش ساختمان دفتر مرکزی شرکت، مبلغ 76میلیارد و 250میلیون ریال درآمد حاصل از فروش زمین کارخانه ری، مبلغ 46میلیارد و 464میلیون ریال درآمد ناشی از بخشودگی جرایم بانکی دیرکرد فاینانس طبق بخشنامه بانک مرکزی، مبلغ 8میلیارد و581 میلیون ریال درآمد حاصل از فروش ماشین‌آلات و اثاثیه اداری و مبلغ 10میلیارد و 649میلیون ریال درآمد حاصل از سپرده‌های بلندمدت بانکی است. شایان ذکر است فروش زمین کارخانه ری به شرکت ترانسفورماتورسازی صنعت ری (از شرکت‌های تابعه با 100درصد مالکیت) صورت گرفته است که خالص درآمد (هزینه‌ها)ی متفرقه سال مالی 85 به مبلغ 20میلیارد ریال عمدتا شامل مبلغ 10میلیارد و 466میلیون ریال فروش دانش فنی به شرکت کوشکن و مبلغ 8میلیارد و 755میلیون ریال سود سپرده بانکی می‌باشد.
پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها برای سال مالی ۸۵ مبلغ ۲۱۰میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال (معادل ۵۵درصد از کل سود خالص) و برای سال مالی گذشته مبلغ ۲۶میلیارد و ۱۷۴میلیون ریال (مبلغ ۸۷ریال به ازای هر سهم و معادل ۱۰درصد از کل سود خالص) است.
بر طبق اطلاعات دریافتی، شرکت اعلام کرده است شرکت ترانسفورماتورسازی کوشکن (سهامی عام) با سرمایه 60میلیارد ریال در تاریخ یکم دی ماه 83 به بهره‌برداری رسیده و تولید عملیاتی خود را از اواخر تابستان 84 شروع کرده است. ظرفیت تولید شرکت مذکور سالانه 25000دستگاه ترانسفورماتور است که مالکیت 42درصد آن متعلق به شرکت ایران ترانسفو و 58درصد متعلق به بخش‌خصوصی است.