گروه بورس- رضا معظمی : شاخص کل بورس اوراق بهادار روز گذشته بار دیگر شاهد افت بود، هرچند که این افت کمتر از روز‌های گذشته رقم خورد. در بازار دیروز شاخص آغازی مثبت داشت. تشکیل صف خرید برای پتروشیمی خارک با تاثیر ۵۴/۱واحد عرضه اندک و فولاد مبارکه در ابتدای وقت معاملاتی با تاثیر ۵۷/۱واحد موجب شد شاخص ۶۷/۲واحد در ساعت ۹:۳۸دقیقه رشد کند. در ساعت ۹:۴۶دقیقه نماد کمباین‌سازی ایران جابه‌جایی یک بلوک ۲۰۰هزار سهمی را در نرخ ۴هزار و ۷۱۱ریال شاهد بود. در ساعت ۱۰ و ۳۱دقیقه نیز این نماد مجددا جابه‌جایی یک بلوک یک‌میلیون سهمی را در نرخ ۴هزار و ۷۰۰ریال شاهد بود.

در ساعت ۱۰ و ۲۷دقیقه نماد سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی شاهد جابه‌جایی یک بلوک ۶میلیون و ۵۰۰هزار سهمی در نرخ یک‌هزار و ۹۰۰ریال بود.

در ساعت ۱۰ و ۴۸دقیقه با توجه به عرضه ۸۰میلیون سهمی فولاد مبارکه و تاثیر ۹۲/۱۴واحدی این نماد و همچنین عرضه سهام معادل صف خرید پتروشیمی خارک با تاثیر ۶/۷واحد و بازگشایی نماد سایپا با تاثیر ۷۹/۹واحد و به‌رغم بازگشایی نماد زامیاد با تاثیر منفی ۸/۷واحد و جمع‌آوری صف فروش سرمایه‌گذاری معادن و فلزات با تاثیر ۳۳/۲واحد، شاخص به ۳/۲۳واحد رشد رسید.

در ساعت ۱۰:۴۹دقیقه نماد سیمان تهران شاهد دادوستد یک بلوک یک‌میلیون و ۷۰هزار سهمی در نرخ ۵هزار و ۴۶۲تومان بود.

اما این رشد پایدار نماند. بازگشایی نماد شرکت ملی مس با تاثیر منفی ۹۴/۱۱واحد، بازگشایی نماد کابل البرز با تاثیر منفی ۱۷/۵واحد و جمع‌آوری صف فروش سیمان تهران با تاثیر ۶۳/۱واحد موجب شد شاخص در ساعت ۱۲ و ۶دقیقه ۸۲/۰ واحد افت کند.

در ساعت ۱۲ و ۱۸ دقیقه معامله عمده سهام بانک پارسیان معادل ۱/۸۷میلیون سهم در نرخ ۲هزار و ۴۰ریال صورت گرفت. با کاهش تاثیر فولاد مبارکه با توجه به ریزش قیمتی این سهم و تشکیل صف فروش برای این نماد در دقایقی از بازار دیروز، شاخص در نهایت با ۳۳/۰واحد افت به کار خود در بازار دیروز خاتمه داد.