گروه بورس- شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران فروش سال 86 را با 36درصد افزایش پیش‌بینی کرده است.
بر اساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «رمپنا» درآمد حاصل از اجرای پیمان و فروش را برای سال آینده مبلغ پنج هزار و ۶۷میلیارد ریال در نظر گرفته است. این در حالی است که این شرکت طی دوره ۹ماه منتهی به پایان آذر ماه امسال تنها ۳۹درصد از پیش‌بینی فروش سال مالی جاری را پوشش داده است.

درآمد حاصل از فروش «رمپنا» برابر سه‌هزار و 726میلیارد و 997میلیون ریال پیش‌بینی شده است. این شرکت درآمد هر سهم برای سال مالی 86 را با سرمایه
چهار هزار و ۸۴۰میلیارد ریال مبلغ ۵۷۹ریال پیش‌بینی کرده است.
پیش‌بینی عملکرد «رمپنا» برای سال مالی منتهی به پایان اسفندماه سال 86 در مقایسه با پیش‌‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب بهای تمام شده کالای فروش‌رفته 35درصد افزایش، سود عملیاتی 16درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 27درصد کاهش نشان می‌دهد. شرکت دلایل تغییرات را فعال‌تر شدن پروژه‌های سیکل ترکیبی، آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های جدید، فعال شدن بخش خدمات پس از فروش شرکت با توجه به حجم بالای واحدهای تحویلی، افزایش اخذ تسهیلات و استفاده بیشتر از اهرم مالی جهت تامین مالی پروژه‌ها و کاهش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ناشی از سیاست تقسیم سود شرکت‌های فرعی اعلام کرده است.
شرکت اعلام کرده است، با توجه به این که مطابق برنامه‌های سرمایه‌گذاری شرکت طی سال‌های ۸۵ تا ۸۸ کلیه سودهای حاصله صرف سرمایه‌گذاری در احداث نیروگاه‌های خصوصی طوس، عسلویه و علی‌آباد، پره‌سر و سایر سرمایه‌گذاری‌ها می‌شود، پیش‌بینی می‌شود که سود حاصله از جمله ۱۰درصد سود تقسیم شده (مطابق قانون تجارت) باید طی سال‌های مذکور تماما صرف انجام برنامه‌های سرمایه‌گذاری شود. به استناد مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده به تاریخ ۱۲ دی‌ماه سال ۸۵ اجرای افزایش سرمایه از مبلغ ۳هزار میلیارد ریال به مبلغ ده‌هزار و ۵۰۰میلیارد ریال به هیات‌مدیره تفویض شده است و هیات‌مدیره در تاریخ مزبور سرمایه شرکت را از مبلغ ۳هزار میلیارد ریال به مبلغ چهارهزار و ۸۴۰میلیارد ریال از محل سود انباشته افزایش و در تاریخ ۲۵ دی‌ماه سال ۸۵ به ثبت رساند.