گروه بورس- رضا معظمی: شاخص کل بورس اوراق بهادار دیروز پس از نزدیک به یک هفته رشد، چهره منفی به خود گرفته و با افت ۸۹/۳واحدی در رقم ۹‌هزار و ۹۱۲واحد متوقف شد. در بازار دیروز شاخص از ابتدای صبح روند نزولی یافت. خرید یک‌میلیون سهم از صف فروش سرمایه‌گذاری‌غدیر توسط بازار‌گردان شرکت با تاثیر منفی ۱۷/۲واحد در کنار جمع‌آوری صف فروش سرمایه‌گذاری ملی ایران با تاثیر منفی یک‌واحد و تشکیل صف فروش برای سهام بانک‌ اقتصاد نوین با تاثیر منفی یک واحد موجب شد تا شاخص در ساعت ۹ و ۴۱دقیقه افتی معادل ۱۲/۲واحد را ثبت کند.

در ساعت ۱۰ و ۳۶ دقیقه نماد پارس خودرو شاهد جابه‌جایی یک بلوک ۲میلیون و ۶۰‌هزار سهمی در نرخ ۲هزار و ۳۱۲‌ریال بود. یک دقیقه بعد، نماد سرمایه‌گذاری رنا، این بار داد‌و‌ستد یک بلوک یک‌میلیون و ۷۹۳‌هزار سهمی را در نرخ یک‌هزار و ۶۴۰‌ریال به نظاره نشست. در ساعت ۱۰ و ۵۰ دقیقه یک بلوک تکنوتار به تعداد یک‌میلیون و ۴۸۰‌هزار سهم در نرخ ۷‌هزار و ۳۵۵‌ریال در بازار داد‌و‌ستد شد.

با تشکیل صف فروش برای نماد چادرملو و تاثیر منفی ۳/۳واحدی این نماد شاخص در ساعت ۱۰ و ۵۴ دقیقه کمترین میزان خود در روز گذشته را با ۰۷/۵واحد افت ثبت کرد. در ساعت ۱۱ و ۴۵ دقیقه داد‌و‌ستد دو بلوک پی‌در‌پی ایران خودرو دیزل به تعداد یک‌میلیون و ۴۰۰هزار سهمی در نرخ ۳‌هزار و ۱۰۸‌ریال شاهد بود.

عرضه سهام ایران‌خودرو و حضور بازار گردان این شرکت در نرخ نزدیک به ۲درصد مثبت این سهم که مجموعا ۲۳/۴واحد تاثیر مثبت با خود به همراه داشت، در‌کنار بازگشایی نماد داروسازی اکسیر که ۷۲/۱واحد تاثیر مثبت داشت موجب شد تا شاخص بتواند قدری از افت خود را جبران کرده و در پایان معاملات دیروز به افت ۸۹/۳واحدی بسنده کند.