گروه بورس- شرکت تولید محور خودرو در دوره 9ماه منتهی به پایان آذر ماه امسال از فروش محصولات خود مبلغ 347میلیارد و 520میلیون ریال درآمد کسب کرد.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت برناشران اوراق بهادار، این شرکت فروش امسال خود را مبلغ ۵۶۲میلیارد و ۷۲۳میلیون ریال پیش‌بینی کرده است.
این شرکت پیش‌بینی سود عملیاتی و سود پس از کسر مالیات را طی دوره یادشده معادل 53درصد و 64درصد پوشش داد.
«خمحور» درآمد هر سهم سال مالی جاری را با سرمایه ۳۰۰میلیارد ریال مبلغ ۲۸۹ریال پیش‌بینی کرده بود که مطابق آخرین اطلاعیه شرکت، این پیش‌بینی با ۳۹ریال تعدیل به رقم ۲۵۰ریال کاهش یافته است.
«خمحور» دلایل تعدیل را به طور عمده در ترکیب فروش، کاهش هزینه‌های عملیاتی به دلیل کاهش هزینه‌های گارانتی در اثر کاهش حجم فروش، افزایش هزینه مالی به دلیل عدم دریافت مطالبات شرکت و در نتیجه پرداخت نشدن اقساط تسهیلات دریافتی از بانک‌ها و اعمال جرایم و افزایش خالص درآمد (هزینه) متفرقه به دلیل فروش ضایعات عنوان کرده است. مطابق اطلاعات دریافتی، هیات‌مدیره در نظر دارد تقسیم صددرصد از سود قابل تقسیم پس از تعدیلات سنواتی و کسورات قانونی را به مجمع عمومی عادی پیشنهاد کند. این شرکت 34/1درصد از سهام بانک پارسیان (با سرمایه 5000میلیارد ریال) به بهای تمام شده 45میلیارد و 359میلیون ریال را در اختیار دارد که درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در سال مالی 85 ناشی از سود نقدی سهام مزبور است.شرکت اعلام کرده است که عمده کالاهای تحویلی در 9ماه دارای حاشیه سود پایینی بوده و در سه ماه چهارم فروش کالاهای با حاشیه سود بالاتر در پیش‌بینی لحاظ شده است.
پیش‌بینی عملکرد «خمحور» برای سال مالی منتهی به پایان اسفند‌ماه امسال در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب درآمد فروش ۱۲درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۱درصد کاهش، سود عملیاتی ۱۷درصد و سود پس از کسر مالیات ۱۴درصد کاهش نشان می‌دهد.