گروه بورس - هیات‌مدیره پتروشیمی فارابی تصمیم دارد ۹۰درصد سود قابل تقسیم سال ۸۶ بین صاحبان سهام را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس اوراق بهادار تهران این شرکت درآمد هر سهم سال مالی منتهی به اسفند ۸۶ را با ۵۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۴۹۴ ریال پیش‌بینی کرده است.

پیش‌بینی عملکرد «شفارا» برای سال مالی ۸۶ نسبت به پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۸درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۷درصد افزایش، سود عملیاتی ۵درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات یک درصد افزایش داشته است. شرکت دلایل عمده تغییرات را افزایش مبلغ فروش و نیز عدم پرداخت مبلغ مربوط به تشویق صادرات توسط شرکت بازرگانی پتروشیمی در سال ۸۶ اعلام کرده است.

شرکت در نظر دارد در سال ۱۳۸۶ یک دستگاه مخزن ۵۷۰۰ متر مکعبی جهت اجاره احداث نماید و قرارداد احداث به مبلغ ۱۵۴۰۵میلیون ریال منعقد و عملیات ساخت در سال ۱۳۸۶ شروع شود. همچنین شرکت اعلام کرده است که در نظر دارد در سال ۸۶ ساختمان دفتر مرکزی خود را به فروش رساند و ساختمان دیگری با قیمت پایین‌تر خریداری کند.

در ضمن شرکت قصد دارد در سال ۸۶ سهام خود را در شرکت‌های پذیرفته شده در بورس واگذار کند. سرمایه پتروشیمی فارابی به استناد مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۱۹/۱۰/۸۴ و مصوبه جلسه هیات‌مدیره مورخ ۸/۸/۸۵ از مبلغ ۲۰۰۰۰میلیون ریال به مبلغ ۵۰۰۰۰میلیون ریال (معادل ۱۵۰درصد) از محل مطالبات و آورده نقدی صاحبان سهام افزایش یافته است.همچنین مبلغ ۱۰۲۳۰میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۲۰۵ ریال) معادل ۴۱درصد سود خالص سال ۸۶ ناشی از درآمدهای متفرقه است و شامل درآمد حاصل از اجاره مخازن به مبلغ ۹۳۹۰میلیون ریال درآمد حاصل از اجاره زمین به مبلغ ۲۳۴۰میلیون ریال و سایر هزینه‌ها به مبلغ ۱۵۰۰میلیون ریال است. مبلغ ۱۱۵۷۰میلیون ریال (به ازای هر سهم ۲۳۱ ریال) معادل ۴۷درصد از پیش‌بینی سود خالص سال مالی ۸۵ نیز ناشی از درآمدهای متفرقه می‌باشد که عمدتا شامل مبلغ ۸۵۲۱میلیون ریال درآمد حاصل از اجاره مخازن و ۲۲۹۵میلیون ریال درآمد حاصل از اجاره زمین بود.