آغاز ساخت مجتمع صد هزار تنی شمش روی

چهارمین همایش سالانه مدیران گروه شرکت‌های توسعه معادن روی ایران، در سالن آمفی‌تئاتر هتل بین‌المللی قشم برگزار شد. این همایش که طی سه روز به بحث و بررسی راهبردهای ۱۰ ساله و ارزیابی فعالیت‌های سال ۱۳۸۵ و بودجه سال ۱۳۸۶ شرکت‌های گروه توسعه معادن روی ایران ‌پرداخت، با سخنرانی مهندس علی قنبری مدیرعامل گروه افتتاح شد.

مهندس قنبری با اشاره به تاثیر مثبت اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی بر پیکره اقتصادی کشور گفت، مسوولان بلندپایه نظام همواره حضور پرقدرت بخش‌خصوصی در میدان کار و تولید را عامل اصلی رونق اقتصادی و پویایی حرکت چرخ‌های اقتصادی کشور اعلام کرده‌اند و در صورتی‌که مفاد اصل ۴۴ به‌صورت کامل اجرا شود، در واقع بخش‌خصوصی را وارد عرصه تولید و فعالیت‌های اصلی اقتصادی

کرده‌ایم.

وی افزود: بخش صنایع معدنی با پتانسیل‌های عظیمی که دارد از جمله مهمترین بخش‌هایی است که می‌تواند برای سرمایه‌گذاران قابلیت‌های فراوان و اشتغالزایی وسیع بخش معدن را از حالت بالقوه به بالفعل درآورد.

قنبری ضمن یادآوری مجموعه مسائلی که منجر به کاهش مواداولیه کارخانجات زیرمجموعه گروه در سال ۸۵ شد، از تحقق همه اهداف برنامه‌ریزی شده با وجود مشکلات فراوان خبر داد و گفت، در سالی که رو به پایان است، مشکلات بسیاری را از نظر دسترسی آسان به مواد‌اولیه مورد نیاز تجربه کردیم، اما با همدلی و مشارکت مدیران و پرسنل زحمتکش گروه هیچگونه اختلالی در برنامه‌های تعیین شده به‌وجود نیامد و در سایه لطف الهی به همه آرمان‌های مورد نظر دست یافتیم.

مدیرعامل گروه شرکت‌های توسعه معادن روی ایران با اشاره به اهمیت پروژه یکصد هزار تنی تولید شمش روی از آغاز به‌کار ساخت مجتمع آن تا پایان سال خبر داد و تصریح کرد، آغاز به کار ساخت مجتمع یکصد هزار تنی تولید شمش روی از زنجان در آستانه سالی نو عیدی گران‌بهایی برای صنعت سرب و روی و سهامداران گرانقدر آن خواهد بود. مدیران حاضر در این نشست عمده‌ترین دغدغه خود را موضوع تامین مواد اولیه در سال ۸۶ عنوان کردند.