گروه بورس- علیرضا باغانی: مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سامان‌گستر اصفهان برگزار شد.

در این مجمع که با حضور ۸۲/۶۰درصد از صاحبان سهام «ثامان» برگزار شد، اصغر هنری به عنوان رییس‌جلسه انتخاب شد. محمدعلی ظهیری اصفهانی و حسین شهرام‌نیا نیز در مقام ناظر در این جلسه ایفای نقش می‌کردند.
محمدرضا صراف نیز منشی این نشست بود. صاحبان سهام سامان‌گستر پس از قرائت گزارش هیات‌مدیره و حسابرس قانونی و تصویب صورت‌های مالی با پرداخت 200ریال سود به ازای هر سهم موافقت کردند. همچنین در مجمع «ثامان»، برای انتخاب اعضای هیات‌مدیره بر اساس مبانی قانونی رای‌گیری به عمل آمد و اشخاص حقیقی و حقوقی شامل شهرداری اصفهان، سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان، سازمان اطلاعات و آمار خدمات کامپیوتری شهرداری اصفهان، مجید کیانی و اصغر هنری به عنوان اعضای اصلی و بانک تجارت و شرکت شهروکار به عنوان اعضای علی‌البدل هیات‌مدیره این شرکت انتخاب و معرفی شدند. در مجمع شرکت سامان‌گستر، موسسه حسابرسی بهمند به عنوان بازرس اصلی و حسابرس قانونی و اصغر هشی به عنوان بازرس علی‌البدل شرکت برای مدت یک سال انتخاب شدند، اکثریت سهامداران هم با انتخاب دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت موافقت کردند.
۴۹درصد از سهام «ثامان» متعلق به سهامداران حقیقی است، سهامداران حقوقی شامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان، شرکت سهامی بیمه ایران، سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی، بانک تجارت، بانک ملی ایران، بانک پارسیان و سایر شرکت‌ها نیز ۱۸درصد از سهام شرکت را در اختیار دارند و ۳۳درصد از سهام شرکت نیز متعلق به شهرداری اصفهان است.
شرکت سامان گستر اصفهان با سرمایه اولیه 58میلیارد ریال فعالیت خود را آغاز کرده است. هم‌اینک سرمایه شرکت 184میلیارد ریال است و طبق مصوبه مجمع عمومی صاحبان سهام مورخ 25/10/84 قرار است سرمایه شرکت به میزان 116درصد طی دو سال افزایش یابد.
براساس این گزارش، تکمیل عملیات ساخت پروژه‌های جهان نما (۸۰ هزار متر مربع) و حکیم (۴۲ هزار متر مربع)، پیگیری عقد قرارداد E.P.C برای احداث واحدهای ساختمانی در کشور آفریقایی اوگاندا به ارزش ۳ میلیون دلار و اقدام برای اخذ قرارداد E.P.C برای ساخت یکی از مراکز تجاری ایران در آفریقا به ارزش ۸ میلیون دلار از جمله برنامه‌های آتی این شرکت اعلام شده است.