گروه بورس- شرکت سیمان فارس پیش‌بینی سود دوره مالی شش ماه منتهی به پایان اسفندماه امسال را طی سه ماه محقق کرد.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، سیمان فارس با توجه به تغییر سال مالی خود، درآمد هرسهم دوره شش ماه منتهی به پایان امسال را با ۵۶درصد پوشش، برابر رقم ۵۶۲ریال به تحقق رساند.
این شرکت درآمد هرسهم دوره یاد شده را با سرمایه 40میلیارد ریال مبلغ یک‌هزار و 3ریال پیش‌بینی کرده است.
از آنجایی که سال مالی شرکت تغییر یافته است، پیش‌بینی درآمد هرسهم شرکت برای دوره شش‌ماه دوم سال است و امکان مقایسه وجود ندارد.شرکت اعلام کرده است، برنامه افزایش سرمایه به میزان ۲۵درصد از محل سود انباشته را در دستور کار دارد. براساس اطلاعات ارسالی به تاریخ ۳۰مهرماه امسال میزان افزایش سرمایه ۷۵درصد از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران اعلام شده بود.
«سفار» اعلام کرده است که هیات‌مدیره در نظر دارد 100درصد سود عملکرد دوره مالی شش ماه منتهی به اسفندماه سال‌جاری را جهت تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
مطابق ترازنامه میان‌دوره‌ای «سفار»، نسبت‌های نقدینگی شرکت‌ شامل نسبت‌های آنی و جاری هریک برابر ۰۶/۰ و ۱۹/۰ مرتبه از دارایی‌های شرکت حاصل می‌شود.نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام «سفار» در دوره سه ماه یاد شده برابر رقم ۴/۳بود.همچنین برپایه صورت سود و زیان میان‌دوره‌ای، حاشیه سود خالص و ناخالص «سفار» به ترتیب برابر ۳۹درصد و ۶/۴۸درصد به دست می‌آیند.
سود عملیاتی سیمان فارس در دوره سه ماه منتهی به پایان آذر ماه امسال برابر رقم 24میلیارد و 388میلیون ریال بود.