گروه بورس- پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات نیروکلر برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با امسال معادل ۲۲درصد کاهش نشان می‌دهد. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، نیروکلر درآمد هر سهم سال آینده را با ۴۹میلیارد و ۱۸۰میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۲۷۰ریال پیش‌بینی کرده است.

همچنین پیش‌بینی عملکرد «شکلر» برای سال مالی ۸۶ نسبت به پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش یک‌درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۶درصد افزایش و سود عملیاتی ۲۹درصد کاهش نشان می‌دهد. شرکت دلایل تغییرات را کاهش تولید به دلیل اجرای طرح جایگزینی تدریجی الکترولایزرهای قدیمی با الکترولایزرهای جدید، افزایش قیمت فروش، افزایش هزینه‌های پرسنلی، قیمت مواداولیه و جانبی و هزینه استهلاک الکترولایزرهای جدید، اعلام کرده است.

شرکت طرح جایگزینی الکترولایزرهای قدیمی با برآورد سرمایه‌گذاری ۳۵۵۳۲میلیون ریال را در دست اجرا دارد که با هزینه‌های انجام شده به مبلغ ۱۷۵۰۰میلیون ریال، ۵۵درصد پیشرفت کار داشته است و تاریخ بهره‌برداری سال ۸۶ است. لازم به ذکر است که شرکت در تاریخ ۲۴/۱۰/۸۵ برآورد هزینه سرمایه‌گذاری طرح مذکور را مبلغ ۳۸۷۶۳میلیون ریال اعلام نموده بود که علت کاهش هزینه‌ها را اخذ معافیت گمرکی برای پارت اول ماشین‌آلات عنوان کرد.

هیات‌مدیره تصمیم دارد سود قابل تقسیم سال ۱۳۸۶ بین صاحبان سهام را معادل ۲۰۰ریال به ازای هر سهم به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. هیات‌مدیره در نظر دارد، پس از اخذ مجوز از سازمان بورس، سرمایه شرکت را از مبلغ ۴۹میلیارد و ۱۸۰میلیون ریال به مبلغ ۵۸میلیارد و ۴۸۰میلیون ریال (معادل ۹/۱۸درصد) از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش دهد.