سنا- پنج‌درصد سهام شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران «مپنا» از دوشنبه ۱۴ اسفند در بورس اوراق بهادار تهران عرضه می‌شود. در پایان نشست مشترک مسوولان سازمان بورس اوراق بهادار، شرکت بورس اوراق بهادار تهران، مسوولان خصوصی سازی و سهامدار عمده و مدیران شرکت مپنا مقرر شد سهام این شرکت از ۱۴ اسفند به تدریج در بورس عرضه شود.

به گفته کارشناسان، این شرکت از نوع رشدی است و با توجه به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش نیروگاهی در سه سال نخست ۹۰‌درصد سود خود را صرف سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه‌ای کرده است.بر این اساس شرکت مپنا وضعیت انحصاری در ایران و منطقه خاور میانه دارد.

به نظر می‌رسد با توجه به سیاست‌های دولت درباره منع وزارت نیرو در سرمایه‌گذاری‌های جدید و احداث نیروگاه‌ها ورود به بورس و خصوصی سازی آن فرصت مناسبی برای رشد و تو سعه و نیز سودآفرینی برای سهامداران و سرمایه‌گذاران این شرکت باشد. شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران « مپنا» در تاریخ ۱۹ اسفند ۱۳۸۳ به عنوان چهارصد و بیست و پنجمین شرکت پذیرفته شده در بورس در بخش «سایر فعالیت‌های کسب و کار» با کد «۰۱-۲۱-۷۴ » نماد «رمپنا» در فهرست نرخ‌های سازمان بورس در تالار فرعی درج شده است.

افزایش سرمایه این شرکت از سه‌هزار میلیارد ریال به چهار‌هزار و ۸۴۰میلیارد ریال از محل سود انباشته در تاریخ ۲۵ دی ۱۳۸۵ ثبت شده است. این شرکت اعلام کرده است که با توجه به این که مطابق برنامه‌های سرمایه‌گذاری شرکت در سال‌های ۸۵ تا ۸۸ همه سودهای حاصل صرف سرمایه‌گذاری در احداث نیروگاه‌های خصوصی طوس، عسلویه، علی‌آباد و همچنین احداث کارخانه ماشین‌آلات حمل‌ونقل ریلی می‌شود،‌ پیش‌بینی شده است که سود حاصله از جمله ۱۰‌درصد سود تقسیم شده مطابق قانون تجارت در این سال‌ها به‌طور کامل صرف اجرای برنامه‌های سرمایه‌گذاری شود.