گروه بورس- شرکت فولاد مبارکه اولین اطلاعیه خود را پس از درج نام به بورس ارائه کرد.

بر اساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار،‌شرکت فولاد مبارکه اصفهان در نخستین گزارش خود سود سال مالی ۸۵را با سرمایه ۱۵هزارو ۸۰۰میلیارد ریال مبلغ ۳۲۴ریال اعلام کرده است.
این در حالی است که «فولاد» در نیمه نخست امسال پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را با 63درصد پوشش محقق کرد.
درآمد حاصل از فروش این شرکت در دوره یاد شده معادل ده‌هزار و ۵۴میلیارد و ۴۷۲میلیون ریال بود.
پیش‌بینی عملکرد «فولاد» برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه امسال در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 26درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 26درصد افزایش، سود عملیاتی 19درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 8درصد کاهش داشته است.
مطابق اطلاعات دریافتی، شرکت در خصوص مالیات عملکرد سال مالی ۸۴اعلام کرده است، به دلیل استفاده شرکت از معافیت مالیاتی موضوع ماده ۴آیین‌نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات در قوانین و مقررات نوسازی و صنایع معدنی ایران، شرکت از پرداخت مالیات معاف شده و در سال ۸۵شرکت مشمول این معافیت نمی‌باشد.
«فولاد» سیاست تقسیم سود سال مالی 85را اعلام نکرده است.
بر اساس اطلاعات ارائه شده،‌ شرکت در خصوص ناحیه فولادسازی و نورد پیوسته سبا اعلام کرده است به رغم تلاش‌های صورت گرفته در ناحیه مزبور به دلیل مشکلات متعدد قبلی در سال مالی جاری زیان‌ده است و در سال آتی با رفع مشکلات و موانع در جهت روند رو به رشد از حالت زیان‌دهی خارج و به واحدی سودده تبدیل شود.
نام شرکت فولاد مبارکه اصفهان به عنوان چهارصد و سی و پنجمین شرکت پذیرفته شده در فهرست نرخ‌های تابلوی فرعی بورس اوراق‌بهادار تهران درج شد.
شرکت فولاد مبارکه اصفهان (سهامی خاص) در ۲۸ اسفند ۱۳۶۹ با شماره ۷۸۴۱ در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی اصفهان ثبت شد و از ابتدای فروردین ۱۳۷۲ به بهره‌برداری رسید. این شرکت به استناد صورت‌جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۳ از سهامی خاص به سهامی عام تغییر یافت.
به استناد مصوبات 20 آبان‌، 25 مهر و 9آبان امسال هیات‌ پذیرش بورس اوراق‌بهادار، این شرکت به صورت مشروط در بورس اوراق‌بهادار تهران پذیرفته شده است و با توجه به تعهدات و اقدامات شرکت در زمینه تحقق همه موارد مشروط پذیرش، نام این شرکت از هفتم اسفند 1385 در بخش «ساخت فلزات اساسی» گروه «ساخت آهن و فولاد اساسی» با کد 16-10-27 و نماد «فولاد (Foolad)» در فهرست نرخ‌های تابلوی فرعی بورس اوراق‌بهادار تهران درج شد.
شرکت ملی فولاد ایران با سرمایه ۱۰میلیون ریال، شرکت فولاد مبارکه اصفهان را تاسیس کرد و هم‌اکنون سرمایه ثبت شده این شرکت ۱۵هزار و ۸۰۰میلیارد ریال مشتمل بر ۱۵میلیارد و ۸۰۰میلیون سهم عادی هزار ریالی است.
سهامدار عمده این شرکت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران است که تنها 200سهم از مجموع سهام این شرکت را به نام خود نکرده است. شرکت‌های ذوب‌آهن اصفهان، فولاد خوزستان، تهیه و تولید مواد معدنی ایران و ملی فولاد ایران هر کدام 50سهم از سهام فولاد مبارکه اصفهان را در اختیار دارند.
محصولات این شرکت شامل محصولات گرم نورد شده شامل کلاف گرم و ورق گرم، محصولات سرد نورد شده، شامل کلاف سرد، ورق سرد و نوار باریک، محصولات اسیدشویی شده شامل کلاف اسیدشویی شده، محصولات گالوانیزه، ورق رنگی و محصولات ورق قلع‌اندود شامل کلاف و ورق قلع‌اندود است.
ظرفیت اسمی کارخانه شرکت در ابتدای راه‌اندازی 4/2میلیون تن بوده است که با گسترش خطوط، به ظرفیت اسمی 2/4میلیون تن رسیده است. ظرفیت حقیقی کارخانه در بخش فولادسازی معادل 2/4میلیون تن و در خصوص کلاف گرم، معادل چهار میلیون تن است. بر اساس اعلام مسوولان شرکت با تغییر ترکیب تولید نورد گرم، ظرفیت حقیقی آن می‌تواند بیش از چهار میلیون تن در سال باشد.
هم‌اکنون تنها قرارداد مهم شرکت، قرارداد افزایش ظرفیت شرکت تا سقف ۲/۴میلیون تن فولاد خام با مشارکت شرکت‌های دماگ ایتالیا، تکینت ایتالیا و ایراسکوی ایران است. فورتیس بانک شعبه میلان ایتالیا این کنسرسیوم را تامین مالی کرده است. مبلغ ریالی این قرارداد هزار و ۱۲۶میلیارد ریال و در مرداد امسال به پایان رسیده است اما بنا به اعلام شرکت، بر اساس قرارداد افزایش ۲۵درصدی قرارداد معادل ۸۲میلیون یورو برای طرح‌های توسعه آتی برای کارفرما یعنی شرکت فولاد مبارکه پیش‌بینی شده است.