گروه بورس- درآمد حاصل از فروش شرکت سایپا آذین در سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 85، 38درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، پیش‌بینی عملکرد سال مالی مزبور در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل در بهای تمام شده کالای فروش رفته با ۴۳درصد افزایش، سود عملیاتی با ۶درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات نیز با ۶درصد افزایش همراه است.
شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی مزبور با سرمایه 100میلیارد ریال مبلغ 568ریال خالص اعلام کرده که در 9ماه ابتدای سال 91درصد آن را پوشش داده است.
این شرکت درآمد هر سهم سال مالی ذکر شده را در اسفندماه ۸۴، تیر، مهر و بهمن‌ماه سال‌جاری مبلغ ۵۶۸ریال اعلام کرده بود که به‌رغم عدم تغییر در پیش‌بینی درآمد هر سهم جزئیات آن تغییر کرده است که شرکت دلیل آن را تغییر طبقه‌بندی اعلام کرده است.
شرکت سایپا آذین قبلا اعلام کرده است که افزایش سرمایه‌ای به میزان 50درصد از محل آورده نقدی در حال تهیه دارد که پس از اخذ مجوزهای لازم‌اجرا خواهد شد.
شرکت در اول بهمن‌ماه سال ۸۵ اعلام کرده بود افزایش سرمایه به میزان ۳۳درصد را در دستور کار دارد.
شرکت سایپا آذین سیاست تقسیم سود خود را اعلام نکرده است. این در حالی است که شرکت سیاست تقسیم سود را در اسفند ماه 84 تقسیم مبلغ 53میلیارد و 87میلیون ریال به طور خالص (531ریال به ازای هر سهم) و در نهم ماه 85 توزیع کل سود سال مالی 85 اعلام کرده بود.