گروه بورس- شرکت سرمایه‌گذاری شاهد تقسیم 70درصد سود سال مالی 86 را میان صاحبان سهام خود پیشنهاد می‌دهد.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت برناشران اوراق‌بهادار، شرکت سرمایه‌گذاری شاهد درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان خرداد ماه ۸۶ را مبلغ ۳۵۵ریال پیش‌بینی کرده است. این شرکت در دوره ۷ماه منتهی به پایان دی ماه امسال مبلغ ۱۶۴ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت.
این شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان 86 را با سرمایه 410میلیارد ریال در تاریخ‌های 6/4/85 و 13/8/85 مبلغ 625ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل ناشی از افزایش سرمایه می‌باشد.
به استناد مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده به تاریخ هشتم بهمن ماه امسال، سرمایه شرکت از مبلغ ۴۱۰میلیارد ریال به مبلغ ۷۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال (معادل ۷۶درصد) از محل مطالبات و آورده نقدی و سود انباشته افزایش یافت.
افزایش سرمایه تا مبلغ یک‌هزار و 230میلیارد ریال در دستور کار شرکت است.
پیش‌بینی عملکرد سال مالی منتهی به پایان خرداد ماه سال ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۳۰درصد افزایش، بهای تمام شده واحدهای فروش رفته و خدمات ارائه شده ۴درصد کاهش، سود عملیاتی ۵۸درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات نیز ۱۲درصد افزایش داشت.
مطابق بند 1-3 گزارش حسابرس در خصوص صورت‌های مالی سال مالی منتهی به 31/3/85، طبق رسیدگی‌های انجام‌شده ارزش متعارف سرمایه‌گذاری در شرکت پلی‌‌اکریل در تاریخ انتقال حدود مبلغ 29میلیارد ریال (مبلغ 71ریال به ازای هر سهم) کمتر از بهای انعکاس یافته در حساب‌ها است که تعدیلات لازم از این بابت در صورت‌های مالی صورت نگرفته است.
در صورت اعمال تعدیلات لازم سرفصل‌های سود انباشته و سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت هر یک معادل مبلغ فوق (۷۱ریال به ازای هر سهم) کاهش می‌یابند.
مطابق بند 2-3 گزارش حسابرس «طبق رسیدگی‌های انجام شده با توجه به ارزش روز مجموع سرمایه‌‌گذاری‌های کوتاه‌مدت در تاریخ ترازنامه احتساب مبلغ 60میلیارد ریال دیگر نیز بابت کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌های مزبور در حساب‌ها ضرورت دارد که در صورت اعمال تعدیلات لازم سرفصل سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت و سود سال مورد گزارش گروه هر یک مبلغ 60میلیارد ریال (مبلغ 146ریال به ازای هر سهم) کاهش می‌یابند».
مطابق بند ۴گزارش حسابرس در خصوص سود سرمایه‌‌گذاری در شرکت سرمایه‌گذاری سعدی می‌بایست شناسایی آن تا تشکیل و تصویب مجمع عمومی آن شرکت به تاخیر افتد که در صورت تعدیل، سود سال مورد گزارش و سرفصل سایر حساب‌ها و اسناد دریافتنی هر یک معادل مبلغ ۲۷میلیارد ریال (به ازای هر سهم ۶۶ریال) کاهش می‌یابند.
مطابق بند 4 گزارش حسابرس، شرکت سرمایه‌‌گذاری سعدی شرکت تابعه با 100درصد مالکیت، «به دلیل آثار اساسی مورد مندرج در بند 3، صورت و سود و زیان یادشده در بالا (بند یک گزارش حسابرس)، نتایج عملیات شرکت سرمایه‌گذاری سعدی برای سال مالی منتهی به تاریخ 31 اردیبهشت ماه 1385 را، طبق استانداردهای حسابداری به نحو مطلوب نشان نمی‌دهد.»