گروه بورس- شرکت لوله و تجهیزات سدید در 9ماه ابتدای امسال توانست 80درصد پیش‌بینی سود هرسهم را پوشش دهد.

به گزارش بورس و اوراق بهادار تهران، این شرکت سود هرسهم سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۸۵ را با سرمایه ۳۲میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال مبلغ ۳هزار و ۲۵۲ریال خالص پیش‌بینی کرد.
«فسدید» در 9ماه ابتدای سال 2هزار و 596ریال از این رقم را محقق کرد.
براساس اطلاعات ارسالی، هیات‌مدیره در نظر دارد، مبلغ ۹۰درصد سود خالص سال مالی ۸۵ را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
شرکت در تاریخ‌های 6 اردیبهشت‌ماه و 11 آذرماه 85 اعلام کرده بود که در نظر دارد، 100درصد از سود قابل تقسیم سال 85 را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد دهد.
بنابراین گزارش، شرکت در رابطه با درصد پوشش عملکرد واقعی ۹ماه اعلام نموده است با توجه به اینکه سودآوری و فروش شرکت به دلیل ماهیت قراردادی فروش و امکان جذب کالای قابل فروش از روش‌های غیرتولیدی و اهمیت هزینه‌های مالی لزوما خطی نمی‌باشد،‌ شرکت برآورد می‌نماید که بودجه کل سال خود را پوشش دهد. شایان ذکر است که شرکت در اطلاعات ارسالی قبل ۱۱ آذرماه ۸۵ در این رابطه اعلام نموده بود از آن جایی که تولید و فروش شرکت لزوما خطی نبوده و بیش از هرچیز متاثر از وجود مواد اولیه و وجود سفارش است، میزان تولید و فروش در شش‌ماه اول سال ۸۵ تحت‌تاثیر انجام مناقصات شرکت ملی گاز و تامین مواداولیه بابت سفارشات مربوطه بوده است. لذا پیش‌بینی می‌شود در شش ماه دوم سال‌جاری به واسطه وجود قرارداد مناسب و تامین مواد اولیه موردنیاز، ‌تولیدات و فروش شرکت‌ بیش از شش‌ماه نخست خواهد بود و تحقق برنامه و بودجه پیش‌بینی شده با توجه به افزایش حاشیه فروش بعضی از محصولات طبق قرارداد‌های منعقده و همچنین انجام برخی فعالیت‌های بازرگانی امکان‌پذیر باشد.
پیش‌بینی عملکرد سال 85 شرکت در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل در فروش با 8درصد افزایش،‌ بهای تمام شده کالای فروش رفته با 4درصد افزایش، سود عملیاتی 29درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 7درصد افزایش نشان می‌دهد.
شرکت اعلام نموده است، طرح تبدیل خط اسپیرال ۲ لوله‌های آب با ظرفیت ۵۰هزار تن به لوله گاز و با برآورد سرمایه‌گذاری موردنیاز به مبلغ ۵۰میلیارد ریال را در دستور کار دارد که عملیات اجرایی آن از سال ۸۶ آغاز خواهد شد و تاکنون هیچ‌گونه هزینه‌ای بابت این پروژه نیز پرداخت نشده است. شرکت در اطلاعات ارسالی قبلی (در تاریخ ۲۲/۶/۸۵) زمان بهره‌برداری نهایی از طرح مذکور را نیمه‌دوم سال ۸۶ اعلام نموده بود.
شــرکت در اطلاعــات قبلـی در تاریخ 11 آذرماه 85 در خصوص نحوه اخذ تسهیلات بانکی 30میلیون دلاری کم‌بهره از بانک توسعه اسلامی اعلام نموده بود که پس از پیگیری مقرر شده است که واردات به میزان 25درصد تسهیلات مذکور از کشور‌های عضو بانک توسعه اسلامی و 75درصد نیز از سایر منابع تامین شود.
مطابق اطلاعات دریافتی در تاریخ ۱۱ آذرماه ۸۵، شرکت در نظر دارد سرمایه خود را مبلغ ۳۲میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال به مبلغ ۶۵میلیارد و۲۰۰میلیون ریال (معادل ۱۰۰درصد) افزایش دهد.