گروه بورس- مهندسی تکنوتار با 142ریال افزایش، پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال را به طور خالص مبلغ 434ریال اعلام کرده است.

بنابراطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، این شرکت در ۲۱آذر ماه با ۳۳میلیارد ریال سرمایه، درآمد هر سهم امسال را مبلغ ۲۹۲ریال پیش‌بینی کرده بود.
«تکنو» دلایل تعدیل را عمدتا عقد قرارداد همکاری با شرکت I.T.I جهت نصب تجهیزات کارت هوشمند سوخت، افزایش قیمت فروش تلمبه‌های ph به دلیل مجهز کردن این تلمبه به دستگاه کارت هوشمند سوخت و افزایش قیمت فروش تلمبه‌های ps به دلیل اقدام شرکت جهت فروش اقساطی این نوع از تلمبه‌ها اعلام کرده است.
پیش‌بینی عملکرد تکنوتار برای سال مالی ۸۵ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۵۹درصد افزایش،‌ بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته ۳۸درصد افزایش، سود عملیاتی مبلغ ۱۳۰۶۱میلیون ریال افزایش و سود پس از کسر مالیات مبلغ ۱۲۸۷۳میلیون ریال افزایش نشان می‌دهد.
پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها برای سال مالی 85 به مبلغ یک‌میلیارد ریال مربوط به سود پیش‌بینی شده برای شرکت سرمایه‌پذیر تکنوتار است.
همچنین پیش‌بینی خالص درآمدها (هزینه‌ها)ی متفرقه سال مالی ۸۵ به مبلغ ۲۷۴۱میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۸۳ریال و معادل ۱۹درصد از کل سود سال مالی ۸۵) عمدتا شامل سود حاصل از درآمد سپرده‌ها است.
ضمنا شرکت یکی از دلایل کاهش خالص درآمدها (هزینه‌ها)ی متفرقه نسبت به پیش‌بینی قبلی را انتقال سود حاصل از قرارداد قبلی پروژه I.T.I از سرفصل مذکور به حساب خالص درآمدها (هزینه‌ها)ی عملیاتی اعلام کرده است.
هیات‌مدیره تکنوتار در نظر دارد، ۵۰درصد سود پیش‌بینی شده را جهت تقسیم به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. شرکت در تاریخ‌های ۲۵/۵/۸۵ و ۱۸/۹/۸۵ به ترتیب اعلام کرده بود که در نظر دارد مبلغ ۱۰۰ریال و ۲۰۴ریال به ازای هر سهم را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.