گروه بورس- پیش‌بینی سود شرکت تولید مواد اولیه داروپخش تغییر کرد. به گزارش بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت سود هر سهم سال مالی منتهی به پایان اسفند‌ماه ۸۵ را با سرمایه ۳۰میلیارد ریال مبلغ ۴هزار و ۵۹۳ریال خالص پیش‌بینی کرد.

این رقم در تاریخ ۲۷ اسفندماه ۸۴ و ۱۴ مردادماه ۸۵ مبلغ ۶هزار و ۵ریال و در تاریخ ۲۵ آذرماه ۸۵ مبلغ ۴هزار و ۵۹۳ریال اعلام شده بود که البته به بازار منعکس نشد. شرکت دلایل تعدیل را عمدتا ، کاهش هزینه‌های توزیع و فروش و عدم تحقق برخی از هزینه‌های پیش‌بینی شده اداری و عمومی، کاهش اخذ تسهیلات مالی پیش‌بینی شده و تغییر ترکیب فروش و جایگزینی فروش داخلی به جای فروش صادراتی اعلام کرده است.

بنابراین گزارش «دتماد» با تحقق سه‌هزار و ۲۱۰ریال سود در ۹ ماه ابتدای امسال توانست ۷۰درصد پیش‌بینی سود را پوشش دهد.

براساس مجوز وزارت صنایع، شرکت طرح تولید هفت نوع محصول جدید را در دست اجرا دارد که سرمایه‌گذاری مورد نیاز آن مبلغ ۱۲میلیارد ریال است که در مرحله بهره‌برداری آزمایشی، سه محصول در مرحله تولید و باقی نیز در سال ۸۵ به بهره‌برداری می‌رسد.

برای این طرح تاکنون ۱۲میلیارد ریال هزینه شده و ۹۰درصد پیشرفت داشته است.براساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات‌مدیره تصمیم دارد سود قابل تقسیم سال ۱۳۸۵ بین صاحبان سهام را مبلغ ۴هزار و ۵۰۰ریال خالص برای هرسهم به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد نماید. شرکت سود تقسیمی هرسهم را در تاریخ ۱۴ مردادماه ۸۵، مبلغ ۵میلیارد و ۶۶۷ریال اعلام نموده بود.

هیات‌مدیره شرکت در نظر دارد، سرمایه شرکت را از مبلغ ۳۰میلیارد ریال به مبلغ ۶۰میلیارد ریال معادل ۱۰۰درصد از محل اندوخته طرح و توسعه (مبلغ ۱۲۰۰۰میلیون ریال) و مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران (مبلغ ۱۸۰۰۰میلیون ریال) افزایش دهد.

شرکت در تاریخ ۱۴مردادماه۸۵ مبلغ افزایش سرمایه را ۴۲میلیارد ریال اعلام کرده بود.پیش‌بینی عملکرد سال ۸۵ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب در فروش با ۲درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته با ۱۶درصد افزایش، سود عملیاتی با ۱۲درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات با ۱۵درصد کاهش همراه است.