گروه بورس- درآمد هر سهم شرکت لبنیات پاستوریزه پاک برای سال مالی منتهی به ۱۲ اسفند‌ماه ۸۵ با سرمایه ۸۸میلیارد و ۷۷۳میلیون ریال مبلغ ۴۶۷ریال به طور خالص پیش‌بینی شد. به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، «غپاک» درآمد هر سهم سال مالی ۸۵ را در اسفند‌ماه ۸۴ و مرداد و مهر‌ماه سال‌جاری مبلغ ۷۸۱ریال و در دی‌ماه سال ۸۵ مبلغ ۴۶۷ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل را ناشی از مصوبه هیات دولت مبنی بر عدم افزایش قیمت‌های سال ۸۵ و کاهش تولید شیر یارانه‌ای با توجه به اقتصادی نبودن تولید شیر یارانه‌ای و جایگزینی تولید محصولات جدید با نرخ فروش مناسب‌تر و افزایش بهای تمام شده ناشی از افزایش قیمت شیر خام در اسفند ۸۴ اردیبهشت و مهر ۸۵ و افزایش هزینه حقوق و دستمزد طبق بخشنامه وزارت کار و افزایش هزینه‌های مالی عمدتا ناشی از دریافت ۷۰میلیارد ریال تسهیلات برای پرداخت سود سهام، سررسید اعتبارات اسنادی مدت‌دار و پرداخت وجوه کره خام خریداری شده وارداتی اعلام نموده است.

پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی مزبور لبنیات پاک در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل در فروش با ۱۱درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته با ۱۵درصد افزایش، سود عملیاتی با ۲۱درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات با ۴۰درصد کاهش مواجه است.

هیات‌مدیره این شرکت در نظر دارد تقسیم مبلغ ۲۶۶ریال به ازای هر سهم را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

این در حالی است که این شرکت قبلا اعلام کرده بود هیات‌مدیره در نظر دارد پیشنهاد تقسیم ۳۰درصد از سود قابل تخصیص سال مالی ۸۵ را به مجمع عمومی عادی سالانه ارائه دهد.

شرکت در نظر دارد سرمایه خود را به میزان ۱۰۲درصد از محل سود انباشته و مطالبات و آورده نقدی صاحبان سهام (به ترتیب به میزان ۸۰/۶۹ و ۲۰/۳۰درصد) افزایش دهد.

شایان ذکر است شرکت در اطلاعات ۱۵ اسفندماه ۸۴، محل افزایش سرمایه خود را سود انباشته اعلام نموده بود.