ایلنا- طی هفته گذشته، بیش از ۳۸۲‌هزار سهم از سهام ۵ شرکت عضو گروه استخراج کانه‌‏های فلزی بورس مورد داد و ستد قرار گرفت. بر اساس این گزارش،تعداد ۳۸۲‌هزار و ۸۴۹ سهم از سهام ۵ بورس عضو گروه استخراج کانه‌‏های فلزی توسط ۵۹ نفر و طی ۱۲۱ نوبت مراجعه به دفاتر کارگزاری، به ارزش یک‌میلیارد و ۷۳۲‌میلیون ریال مبادله شد.

بنابر این گزارش، طی مدت یاد شده، حق‌‏تقدم شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ۳۲۹‌هزار و ۸۹۰ سهم مبادله شده، دارای بیشترین حجم مبادله بوده و پس از آن، شرکت‌‏های معدنی و صنعتی چادرملو با ۴۹‌هزار و ۶۷ سهم مبادله شده و توسعه معادن روی ایران با ۲‌هزار و ۹۴۷ سهم مبادله شده، در رده‌‏های بعدی قرار گرفتند.

این گزارش حاکی است، طی مدت یاد شده، از نظر ارزش مبادلات انجام شده نیز حق‌‏تقدم شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با یک‌میلیارد و ۴۵۱‌میلیون ریال در صدر این شرکت‌‏ها قرار گرفته و شرکت‌‏های معدنی و صنعتی چادرملو با ۲۵۳‌میلیون ریال و توسعه معادن روی ایران با ۳۳‌میلیون ریال، رده‌‏های بعدی را به نام خود ثبت کردند.

همچنین، حق‌‏تقدم شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، بیشترین متقاضی را در این هفته به خود اختصاص داد. بر این اساس، در دوره مذکور، تعداد ۳۵ نفر به دنبال خرید حق‌‏تقدم این شرکت بودند و سهام شرکت‌‏های معدنی و صنعتی چادرملو با ۱۲ نفر متقاضی، توسعه معادن روی ایران با ۸ نفر متقاضی، رده‌‏های بعدی دارندگان بیشترین متقاضی را در اختیار داشتند.