افزایش سرمایه شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران «مپنا» به بعد از عرضه سهام این شرکت در بورس موکول شد. به گزارش روابط عمومی‌سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت مپنا بر اساس مصوبه ۲۵ بهمن هیات مدیره این شرکت اعلام کرد: افزایش سرمایه این شرکت از مبلغ ۴۸۴۰ میلیارد ریال به مبلغ۵۰۴۰ میلیارد ریال از محل آورده نقدی، ‌به بعد از عرضه سهام از بورس موکول شد و در این مقطع زمانی مصوبه شماره ۱/۲۳۱-۱۹/۸۵ هیات مدیره در تاریخ ۱۷ دی امسال لغو می‌شود.

شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران « مپنا» در تاریخ ۱۹ اسفند ۱۳۸۳ به عنوان چهارصد و بیست و پنجمین شرکت پذیرفته شده در بورس در بخش « سایر فعالیت‌های کسب و کار » با کد «۰۱-۲۱-۷۴ » نماد « رمپنا» در فهرست نرخ‌های سازمان بورس در تالار فرعی درج شده است. افزایش سرمایه این شرکت از سه‌هزار‌میلیارد ریال به چهارهزار و ۸۴۰‌میلیارد ریال از محل سود انباشته در تاریخ ۲۵ دی ۱۳۸۵ ثبت شده است.

براساس اطلاعیه ۱۳۳۹۹/۶۰ اداره نظارت بر ناشران بورسی، پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۸۵ این شرکت، ۷۹۵ ریال به طور خالص و پس از کسر مالیات است.

۶۲درصد از سود خالص سال مالی ۸۴ و ۸۷درصد از سود خالص سال مالی ۸۵ این شرکت ناشی از درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها است. درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها برای سال مالی ۸۵ بیشتر شامل مبلغ ۵۸۵/۰۳۳/۳میلیون ریال سود حاصل از سرمایه‌گذاری در شرکت مپنا بین‌الملل است. درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در شرکت مذکور در سال ۸۴ مبلغ ۳۴۰/۱۹۷/۱میلیون ریال بوده که علت اصلی افزایش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در این شرکت بیشتر ناشی از پیش‌بینی تقسیم بخش عمده‌ای از سود انباشته اول دوره شرکت است.