گروه بورس- پگاه خراسان طی ماه جاری بیشترین ارزش معاملات گروه انواع فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی را داشت.

به گزارش خبرنگار ما، جمع معاملات این شرکت در این ماه بالغ بر ۲۲میلیارد و ۱۵۰میلیون ریال بود و این شرکت توانست مقام نخست بیشترین ارزش معاملات این گروه را داشته باشد. طی بهمن ماه امسال تعداد سه‌میلیون و ۷۳۰هزار و ۶۸۱سهم پگاه خراسان از سوی ۲۷خریدار در ۱۱۶دفعه دادوستد شد.
گروه فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی در این ماه شاهد جابه‌جایی بیش از 10میلیون و 651هزار و 481سهم به ارزش 34میلیارد و 618میلیون ریال بود. 804خریدار حقیقی و حقوقی در یک‌هزار و 607دفعه این تعداد سهام را در گروه غذایی خرید و فروش کرده بودند.
همچنین مقام دوم بیشترین ارزش معاملات را بعد از پگاه خراسان، شرکت توسعه صنایع بهشهر از آن خود کرد. توسعه صنایع بهشهر در این گروه طی ماه جاری همچنین از لحاظ تعداد سهام معامله شده، تعداد خریدار و تعداد دفعات معامله سهام، رتبه اول را داشت.
توسعه صنایع بهشهر 181خریدار را به خود جلب کرد که این خریداران در 462دفعه اقدام به دادوستد 4میلیون و 449هزار و 425سهم به ارزش 5میلیارد و 10میلیون ریال کردند. بنابراین بازدهی «وبشهر» در این مدت دارای بازدهی منفی 35/0درصد بود.
این در حالی است که دشت مرغاب که با بازدهی مثبت ۰۷/۰درصد در صدر پربازده‌ترین شرکت در بین ۲۴شرکت گروه غذایی ایستاده بود، رتبه آخر تعداد سهام معامله‌شده در گروه غذایی را به خود اختصاص داد.
قند مرودشت در این ماه 4خریدار داشت که در 5دفعه اقدام به دادوستد 4میلیون و 664هزار سهم به ارزش 7میلیون ریال کردند.همچنین بازدهی لبنیات کالبر، ناب،
دشت مرغاب و نوش مازندران صفر بود و دیگر شرکت‌های این گروه بازدهی منفی بین منفی ۰۲/۰درصد (مربوط به پگاه اصفهان) تا منفی ۱/۲۷درصد (مربوط به قند شیرین خراسان را تجربه کردند.
همچنین قند شیرین خراسان در حالی کمترین بازدهی را در این گروه داشت که با 224 دفعه معامله و 115خریدار طی ماه جاری در جایگاه دوم پرطرفدارترین سهم و پرمعامله‌ترین سهم گروه غذایی قرار داشت.