گروه بورس - رضا معظمی: شاخص کل بورس روز گذشته با اتکا به معامله سهام ملی مس به میزان حجم مبنای شرکت توانست ۳/۱۳ واحد رشد کند. در معاملات دیروز بازار سهام، شاخص با اتکا به معاملات دو گروه خودرویی و تجهیزات آغازی مثبت را تجربه کرد. عرضه سهام به میزان صف خرید دو نماد تراکتورسازی ایران و هپکو مجموعا با تاثیر ۹۶/۰ واحد و رشد قیمت سهام ایران خودرو با تاثیر ۴۸/۰ واحد موجب شد تا شاخص به‌رغم جمع‌آوری صف فروش بانک کارآفرین با تاثیر منفی ۳۵/۱ واحد، رشد ۳/۱ واحدی را در ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه تجربه کند. این رشد با عرضه ۵میلیون سهم ملی مس با تاثیر ۶۴/۱۲ واحد موجب شد تا شاخص با وجود تاثیر منفی ۶۱/۰ واحد جمع‌آوری ۸۵هزار سهم از صف فروش خدمات انفورماتیک در ساعت ۱۰ و ۴۰ دقیقه ۲/۱۴ واحد رشد کند. شاخص پس از این زمان تحت تاثیر برخی نمادها روند روبه کاهشی را به نمایش گذاشت.

خرید سهام فرآوری مواد معدنی به میزان حجم مبنای شرکت با تاثیر منفی ۵/۰ واحد باعث شد شاخص در ساعت ۱۲ به ۷/۱۳ واحد رشد برسد. از این زمان نماد ایران‌خودرودیزل در بازار شاهد معاملاتی بود که ۵ بلوک به تعداد ۲۰۰، ۶۷۵، ۱۰۷، ۲۶۴ و ۱۰۰هزار سهمی این شرکت تا پایان زمان معاملات در ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه در نرخ ۲هزار و ۶۳۹ ریال مورد خرید و فروش قرار گرفت.

خرید ۸۰۰هزار سهم از صف فروش بانک اقتصاد نوین و خرید ۳۵۰هزار سهم از صف فروش سیمان فارس و خوزستان موجب شد تا شاخص در آخرین دقایق بازار با تاثیر منفی ۶۵/۲ واحدی این دو نماد مواجه شود که البته با عرضه ۹۳۰هزار سهم پارس خودرو با تاثیر مثبت ۲/۱ واحدی، شاخص افت کمتری را متحمل شد و با ثبت ۳۸/۱۳ واحد رشد به کار خود در آخرین روز هفته خاتمه دهد.

با ثبت رشد ۳۷/۱۳ واحدی شاخص در بازار دیروز شاخص مجموعا در هفته گذشته ۶/۵۲ واحد ترقی کرد و با عدد ۹هزار و ۹۲۴ واحد رو به هفته آینده کرد.