گروه بورس- مجید اسکندری: رونق فرابورس در دومین روز از هفته اخیر ادامه یافت اگرچه بازار روز یکشنبه فرابورس اندکی کاهش را در مقایسه با روز شنبه تجربه کرد.

این رونق در سایه معاملات سهام ذوب‌آهن اصفهان و قند شیروان حاصل شد.
به گزارش خبرنگار ما، بازار فرابورس، روز گذشته شاهد دادوستد بیش از 16 میلیون سهم به ارزش بالغ بر 105 میلیارد ریال بود که در 4743 دفعه صورت پذیرفت. در این میان ذوب‌آهن اصفهان با دادوستد 6 میلیون و 555 هزار و 737 سهم بیشترین حجم معاملات بازار را از آن خود کرد. از سوی دیگر افرانت تنها توانست شاهد مبادله 1520 سهم خود باشد و کمترین حجم معاملات بازار را کسب کرد. مقایسه آمارها نشان می‌دهد، روز گذشته قندشیروان با ارزش معاملات بالغ بر 14 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات بازار را به خود نسبت داد. ذوب‌آهن اصفهان نیز با ارزش معاملات 3/9 میلیارد ریالی، مقام دوم را کسب کرد. در همین حال صنایع پتروشیمی زنجان با 2 میلیون ریال دادوستد، کمترین ارزش معاملات را دارا شد.
روز گذشته پتروشیمی مارون توانست ۵۹۴ ریال افزایش قیمت را در مقایسه با روز شنبه تجربه کند که بیشترین افزایش قیمت در بازار دیروز بود.
همچنین سهام «کنور» با 647 ریال افت، بیشترین کاهش قیمت را در بازار فرابورس تجربه کرد. از سوی دیگر در بازار ابزارهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات را اوراق اجاره امید با جابه‌جایی 24 هزار و 100 برگه داشت. قیمت اوراق تسهیلات مسکن نیز حدود 2 تا 3 درصد افزایش قیمت داشت و در مرز 60 تا 61 هزار تومان مبادله شدند.
آغاز معاملات بانک سامان
معاملات بانک سامان که در 24خرداد ماه سال جاری به عنوان هفتادو‌پنجمین نماد معاملاتی در بازار پایه فرابورس درج شده بود، آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، با توجه به بند ب ماده ۹۹ برنامه پنجم توسعه، بانک سامان که به عنوان هفتادوپنجمین نماد معاملاتی در بازار پایه درج شده بود از روز چهارشنبه با معامله یک میلیون سهم معاملات توافقی خود را در این بازار آغاز کرد.
براساس این گزارش تا‌کنون 83 شرکت در بازار پایه درج شده است که در این میان معاملات 23 شرکت به صورت پیوسته انجام می‌شود.