گروه بورس- محبوبه مغانی: در معاملات روز گذشته فرابورس ایران 16 میلیون و 314 هزار و 146 سهم و اوراق مشارکت به ارزش 127 میلیارد و 377 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

در این روز سهام شرکت ذوب‌آهن اصفهان در ابتدای بازار با صف خرید همراه بود که البته در ادامه با عرضه سنگین سهامدارانش مواجه شد؛ بر این اساس این نماد با حجم معاملات سنگینی در بازار دیروز مواجه شد.
در این میان اوراق اجاره لیزینگ سینا به‌رغم 11 دفعه معامله بالاترین ارزش معاملات را در روز گذشته فرابورس به نام خود ثبت کرد.
افزون بر این، دیروز قند شیروان با صف خرید مواجه شد و نماد خوارزمی هم معاملات پررونقی داشت. در حالی که پتروشیمی‌های زاگرس و مارون نیز در فرابورس در نوسان‌های منفی مورد معامله قرار گرفتند.
در این میان اوراق امتیاز تسهیلات مسکن تیرماه 91 سهامداران بیشتری را به خود جذب کرد، تا بر این اساس در رتبه نخست از نظر دفعات معاملات قرار گیرد.
این گزارش می‌افزاید: فعالان فرابورسی روز گذشته به عرضه اوراق امتیاز تسهیلات مسکن در سررسیدهای مختلف مبادرت کردند، تا بر این اساس این نمادها بیشترین حجم عرضه‌های فرابورس را به خود اختصاص دهند. حال آنکه برخی از این سررسید‌ها نیز دارای تقاضای خرید بودند. اما در نهایت قیمت معاملاتی این اوراق در مرز ۵۹ هزار تومان بود.
این گزارش می‌افزاید: روز گذشته بلوک 88/19 درصدی شرکت پتروشیمی جهرم هم در فرابورس عرضه شد، اما خریداری نداشت.
همچنین روز گذشته نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها پس از برگزاری مجمع عمومی عادی صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم، با محدودیت دامنه‌ نوسان قیمت تا سقف ۵۰ درصد در فرابورس بازگشایی شد. اما خبر دیگر اینکه از روز شنبه ۲۱ مردادماه پذیره‌نویسی ۴۵۰ میلیون سهم از سهام شرکت مالی و اعتباری کوثر مرکزی (سهامی عام در شرف تاسیس) با قیمت هر سهم یک هزار ریال در فرابورس ایران آغاز خواهد شد.