گروه بورس - در بازار فرابورس ایران روز گذشته ۱۸ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۷۰۵ سهم به ارزش ۱۴۵ میلیارد و ۷۹۷ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

در این روز سرمایه‌گذاری خوارزمی شاهد معامله ۶ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۱۵۳ برگه سهم در فرابورس ایران بود. همچنین شرکت ذوب‌آهن اصفهان نیز پس از نوسانات منفی چند روز گذشته، دیروز روز متفاوتی را در حجم معاملاتش شاهد بود، به طوری که پس از سرمایه‌گذاری خوارزمی با معامله بیش از ۶ میلیون سهم از سهام خود در بازار دوم فرابورس در رتبه دوم از نظر بیشترین معامله در حجم قرار گرفت.

حال آنکه بیشترین ارزش معاملات در بازار فرابورس از آن اجاره امید و اجاره سامان بود.

اما توجه فعالان بازار سرمایه در روز گذشته به امتیاز تسهیلات مسکن تیرماه ۹۱ و ذوب‌آهن اصفهان سبب شد تا آنها از بیشترین دفعه معاملاتی برخوردار شوند.

این گزارش می‌افزاید: روز گذشته اوراق امتیاز تسهیلات مسکن مهر ۸۹، امتیاز تسهیلات مسکن بهمن‌ماه ۹۰، امتیاز تسهیلات تیرماه ۹۰ از بیشترین عرضه و امتیاز تسهیلات مسکن دی‌ماه ۹۰، امتیاز تسهیلات مسکن اسفند ۹۰ و امتیاز تسهیلات مسکن تیرماه ۹۱ از بیشترین تقاضا برای خرید برخوردار بودند.

توقف دو نماد

در این روز نماد معاملاتی پتروشیمی دهدشت به منظور برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام در روز چهارشنبه و اوراق مشارکت لیزینگ ایران و شرق به منظور پرداخت سود علی‌الحساب سه ماهه متوقف شدند.

حال آنکه نماد معاملاتی شرکت نیرو سرمایه نیز پس از برگزاری مجمع عمومی عادی صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف ۵۰ درصد بازگشایی شد.

واگذاری‌‌های مردادماه فرابورس

در همین حال، اعلام شد که ۱۰۰ درصد سهام شرکت تولید نیروی برق سنندج معادل ۲۲۰ میلیون و ۹۷۰ هزار و ۸۷۴ سهم به ارزش کل پایه ۵ هزار و ۴۲ میلیارد و ۷۷۵ میلیون و ۵۶۹ هزار ریال به صورت نقد از طریق فرابورس و ۸۷/۱۹درصد سهام شرکت پتروشیمی دهدشت معادل ۷۷ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۳۰ سهم به ارزش ۲۱۸ میلیارد و ۱۵۵میلیون و ۹۸۰ هزار و ۷۸۰ ریال نیز به صورت نقد و اقساط از طریق فرابورس در مرداد جاری واگذار می‌شوند.