گروه بنگاه‌ها- رییس هیات مدیره کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران با اشاره به چشم‌انداز و افق روشن عرصه سرمایه‌گذاری در ایران بر تحقق اهداف مهم این کانون به ویژه توسعه و تعمیق بازار سرمایه، شفافیت قیمت‌ها و رشد بورس تاکید کرد. به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، محمدرضا حیدری افزود: برای عملیاتی شدن این اهداف، درصدد ایجاد بسترهای لازم جهت بحث و تبادل نظر آزادانه و همگرایی نگرش نخبگان بازار هستیم. وی گفت: کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، اتاق فکر طرح و بررسی مشکلات راهبردی بازار و نهادهای سرمایه‌گذاری است و با هدف نیل به انسجام فکری بین نخبگان، پذیرای نظرات و مشارکت اعضا و صاحبنظران خواهد بود.

وی تقویت بخش‌های همگن بازار، تشکیل کارگروه‌های شرکت‌های تامین سرمایه، شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری و صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای تجمیع پتانسیل موجود و هم‌صدا کردن این بخش‌ها و برقراری تعامل نزدیک‌تر بین آنها را از دیگر مزایای عضویت در کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران برای شرکت‌ها برشمرد.

محدرضا حیدری گفت: در حوزه تعمیق بازار سرمایه و تقویت تصمیم‌سازی مبتنی بر اطلاعات، کانون تعامل خوبی با بخش‌های نرم‌افزاری و سیستمی و شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات دارد. سامانه‌های تحلیل شاخص‌های مالی، تحلیل روند و دیگر سامانه‌ها از محصولاتی است که در تعامل کانون با صنعت فناوری اطلاعات مناسب‌سازی شده و قابل ارائه به اعضای کانون است. وی با اشاره به موفقیت نسبی کانون در دستیابی به اهداف خود افزود: هیات مدیره جدید کانون درصدد است تا در آینده نقش و جایگاه کانون را در بازار سرمایه ارتقا دهد، در حال حاضر شرکت‌هایی با حدود ۲۰ درصد از ارزش بازار سرمایه عضو این کانون هستند و تلاش داریم این تعداد افزایش یابد.