گروه بورس- هدیه لطفی: چهار نماد افرانت، بانک سامان، بیمه ما و اوراق اجاره سامان در بازار فرابورس پذیرش شدند.

مدیر پذیرش فرابورس با اعلام این خبر افزود: در بیست و چهارمین جلسه هیات پذیرش اوراق بهادار فرابورس در روز سه شنبه گذشته، با درخواست پذیرش افرانت، بانک سامان، بیمه ما و اوراق اجاره سامان موافقت شد و این نمادها به ترتیب در بازار درج نام خواهند شد.
سید مهدی علم الهدی در ادامه افزود: شرکت افرانت با سرمایه 20 میلیارد ریال، درخواست پذیرش خود را در تاریخ 24 فروردین ماه سال‌جاری، به بازار ارائه کرده است.
وی در ادامه گفت: درخواست پذیرش بانک سامان و اوراق اجاره سامان نیز در اردیبهشت ماه ارائه شده و این دو شرکت نیز به ترتیب دارای سرمایه‌ای معادل سه هزار میلیارد ریال و یک هزار میلیارد ریال هستند.
مدیر پذیرش فرابورس با اشاره به شرکت بیمه ما گفت: این شرکت بیمه‌ای در شرف تاسیس، سرمایه‌ای بالغ بر 400 میلیارد ریال دارد و درخواست پذیرش را سال گذشته ارسال کرده است.علم الهدی در ادامه افزود: دو شرکت افرانت و بانک سامان در فهرست نرخ‌های بازار اول فرابورس، بیمه ما در بازار دوم و اوراق اجاره سامان در بازار ابزارهای نوین مالی درج نام خواهند شد.
درج «بانک گردشگری»
از سوی دیگر روز گذشته بانک گردشگری به عنوان سی و سومین نماد معاملاتی در بازار فرابورس درج نام شد.
بر این اساس دیروز بانک گردشگری با نماد «وگردش»، به عنوان سی و سومین نماد معاملاتی و پنجمین شرکت در بازار دوم فرابورس، درج شد. یادآور می‌شود نماد مزبور در فهرست بانک‌ها و موسسات اعتباری قرار گرفته است.


رشد چشمگیر معاملات
بازار فرابورس آخرین روز کاری هفته را با رشد چشمگیری سپری کرد، به طوری که در این روز حدود 19 میلیون سهم در بازار دادوستد شد و ارزش کل معاملات با 155 درصد رشد نسبت به معاملات روز سه شنبه به رقم 290 میلیارد و 214 میلیون ریال رسید.
در این بازار حدود ۴۸ درصد از ارزش کل معاملات به خرید و فروش سهام پتروشیمی پردیس تعلق داشت.
دیروزهر سهم «شپدیس» با 212 ریال رشد به قیمت 23 هزار و 159 ریال رسید و در مجموع 6 میلیون سهم این شرکت، ارزشی معادل 138 میلیارد ریال روانه بازار کرد.
نماد باغمیشه نیز دیگر نماد مثبت دیروز بود، که رقم قابل‌توجهی کسب کرد. هر سهم «ثباغ» با ۸۸ صدم درصد افزایش به نرخ ۹ هزار و ۴۵ ریال معامله شد و در این روز تعداد ۴ میلیون و ۲۶۷ هزار سهم این شرکت به ارزش ۳۸ میلیارد و ۵۹۵ میلیون ریال دادوستد شد.
همچنین در بازار دوم فرابورس نیز روز گذشته نماد معاملاتی بانک الکترونیکی آرین شاهد تشکیل صف خرید برای سهام خود بود. این در حالی است که حق تقدم این بانک با تشکیل صف فروش به کار خود پایان داد.
در این روز هر سهم «آرین» با ۵۶/۴ درصد رشد به قیمت یک هزار و ۵۳۶ ریال معامله شد. همچنین تعداد ۵ میلیون و ۹۱۴ هزار سهم این شرکت، رقمی معادل ۹ میلیارد ریال روانه بازار کرد.
در بازار اوراق مشارکت نیز، 16 هزار برگه مشارکت نفت و 66 هزار و 690 برگه گواهی سپرده کشاورزی به قیمت هر برگه یک میلیون ریال جابه‌جا شد.