گروه بورس- بورس آتی روز گذشته شاهد افزایش درخواست‌های فروش بود. در همین حال دامنه اختلاف بین قیمت‌های پیشنهادی خرید و فروش، افزایش قابل ملاحظه‌ای یافت. بورسی آتی روزگذشته زیر سایه سنگین جو منفی بازار نقدی سهام قرار گرفت تا جایی که معامله‌گران را محتاط‌تر از قبل کرد. به نظر می‌رسد افزایش قابل توجه قیمت «فملی» موجب افزایش درخواست‌های فروش در این نماد شده است.

این در حالی است که «اخابر» نماد پربیننده‌ای است که معامله‌گران آن را ارزنده می‌دانند.

روزگذشته معامله‌گران تنها شاهد معامله یک قرارداد «اخابر» اردیبهشت بودند که با نوسان مثبت ۴۳/۳ درصدی روبه‌رو بود، اما این معامله تنها به منظور افزایش قیمت برای این نماد صورت گرفت؛ چرا که پس از این معامله، تعداد ۲۵ تقاضای فروش در قیمت ۴۴۸۹ ریال وارد سیستم شد که خریداری برای آن وارد رقابت نشد. بر این اساس «اخابر» اردیبهشت ماه روزگذشته را با صف فروش سپری کرد. این در حالی است که قیمت تسویه «اخابر» تیرماه ۱۶۱ ریال پایین تر از قیمت تسویه «اخابر» اردیبهشت است. «اخابر» تیرماه با ۱۵ تقاضای خرید، معاملات دیروز را در قیمت ۴۳۲۸ ریال با صف خرید به پایان رساند.

در معاملات روزگذشته، «فملی» شهریور معامله یک قرارداد، «فملی» اردیبهشت معامله ۲ قرارداد، «فولاد» تیرماه معامله ۱۰ قرارداد و «فولاد» اردیبهشت ماه معامله ۱۷ قرارداد را شاهد بود. براین اساس ارزش معاملات «فولاد» اردیبهشت ماه به مبلغ ۵۲۸ میلون و ۴۸۴ هزار ریال رسید و بیشترین تعداد و ارزش معاملات را داشت.

در پایان معاملات دیروز بازار آتی ۳۱ قرارداد به ارزش یک میلیارد و ۵۱ میلیون و ۲۹۲ هزار ریال معامله شده است.