موج - گروه کارخانجات شهید قندی قرارداد حدود۱۱۲ میلیارد تومانی با شرکت‌های زیر‌مجموعه ارتباطات منعقد کرده است. حسن لطیفی قائم مقام گروه کارخانجات شهید قندی درخصوص جزئیات این قرارداد اظهار داشت: «بکام» موفق به اخذ و انعقاد قرارداد تولید و فروش کابل نوری به میزان ۳۴ هزار کیلومتر و به ارزش هزار و ۱۱۲ میلیارد ریال با شرکت‌های زیر‌مجموعه ارتباطات برای شبکه‌های زیر ساخت مخابراتی کشور شده است که تولید ۴۰ درصد آن در سال ۱۳۹۰ تحقق خواهد یافت.

وی در خصوص تاثیر انعقاد این قرارداد در فروش «بکام» گفت: با توجه به شرایط موجود، جمع فروش داخلی و صادراتی این شرکت به رقم ۲۰۸۱ میلیارد ریال قابل افزایش است که نسبت به عملکرد سال ۱۳۸۹ رشدی معادل ۵۲ درصد را نشان می‌دهد. این مقام مسوول در «بکام» با اشاره به فروش داخلی شرکت عنوان کرد: در سال جاری شرکت، فروش کابل نوری قراردادهای فعلی منتقل به سال ۹۰ را به ارزش ۲۵ میلیارد ریال و به شرکت صا ایران در برنامه دارد.

وی ادامه داد: از سویی دیگر، فروش کابل نوری بخشی از قراردادهای جدید در سال ۹۰ به ارزش ۵۶۰ میلیارد ریال به شرکت‌های زیرمجموعه وزارت مخابرات نیز در برنامه است. لطیفی تصریح کرد: همچنین فروش کابل مسی به مخابرات استان‌ها، اشخاص حقیقی و حقوقی و بخش خصوصی در سال ۹۰ به ارزش ۴/۱۶ میلیارد ریال به صورت جدی دنبال شده است. وی اضافه کرد: بکام درنظر دارد که فروش کابل برق فشار ضعیف به سازمان‌ها و نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی در سال ۹۰ را به ارزش ۸/۵۴ میلیارد ریال رقم بزند که این پیش‌بینی فروش در سال ۹۰ از رشد ۳۶ درصدی نسبت به سال ۸۹ حکایت دارد. قائم مقام «بکام» در ادامه از رشد تولیدات شرکت در بخش‌های مختلف از جمله کابل‌های مخابراتی نوری، کابل‌های مخابراتی مسی، کابل برق فشار متوسط و قوی، پنل‌های برق خورشیدی و ... خبر داد.

لطیفی افزود: نگاه مقایسه ای به پیش‌بینی فروش سال گذشته و سال جاری نشان می‌دهد که فروش کابل مخابراتی نوری بکام در سال ۹۰ نسبت به سال ۸۹ معادل ۱۱۳ درصد رشد خواهد کرد و تولید کابل مخابراتی نوری و مسی هم به ترتیب با ۳۸ و ۷۵ درصد رشد نسبت به سال گذشته پیش‌بینی شده است.لطیفی در ارزیابی فروش صادراتی شرکت در سال ۹۰ گفت: در سال ۹۰ شرکت پیش‌بینی کرده که قطعا ۳ قرارداد با کشور سوریه به ارزش بیش از ۹۹ میلیون دلار، یک قرارداد با کشور اتیوپی به ارزش بیش از ۱۲ میلیون دلار و یک قرارداد هم با افغانستان به ارزش ۱۲ میلیون دلار منعقد کند.

وی ادامه داد: ارزش کل قراردادهای خارجی شرکت در سال جاری به ۱۲۳ میلیون دلار می‌رسد؛ در حالی که شرکت در سال ۸۹ نزدیک به ۷۹ میلیون دلار قرارداد صادراتی داشته است.

قائم مقام «بکام» در ادامه اظهاراتش افزود: در کنار فعالیت‌های جاری یکی از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اقدام شرکت که باید با تمام سعی و کوشش در مقاطع پایانی سال ۹۰ به بهره برداری برسد، پروژه بزرگ تولید کابل‌های برق فشار قوی است که با اجرای پروژه مذکور شرکت از سطح تولید غیر نفتی مناسب تری برخوردار شده و تولید و فروش بیش از گذشته استمرار خواهد یافت.

وی تولید و توسعه پنل‌های برق خورشیدی به ظرفیت ۱۰ مگاوات در سایت یزد با میزان سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۶۰ نفر، طرح تولید کابل‌های برق فشار ضعیف در سایت یزد با میزان سرمایه‌گذاری ۱۴۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۰۰ نفر را از جمله طرح‌های اجرا شده در شرکت دانست.وی افزود: شرکت دو پروژه در دست اقدام داشته که امید آن می‌رود در سال ۱۳۹۰ به بهره برداری برسد که یکی از آنها طرح تولید برق فشار قوی در سایت یزد با مبلغ سرمایه‌گذاری ۳۴۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۰۰ نفر و دیگری نیز طرح تولید کامپاند و روکش کابل‌های مخابراتی و برقی در استان یزد با مبلغ سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد و اشتغالزایی ۱۲۰۰ نفر است.لطیفی پیش‌بینی سود سال ۹۰ شرکت را ۲۵۶ ریال ذکر کرد و گفت: پیش‌بینی سود شرکت در سال جاری نسبت به سال گذشته از رشدی ۱۸ درصدی حکایت دارد که پیش‌بینی می‌شود با اجرای قرارداد‌های جدید، این سود اعلام شده با تعدیل مثبت نیز مواجه شود.