سنا - سازمان بورس در سال ۸۹ مجوز افزایش سرمایه ۹۶ شرکت به ارزش ۹۵ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال را صادر کرد.

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس با بیان این مطلب افزود: از این تعداد شرکت، ۶۵ شرکت پذیرفته شده در بورس و ۳۱ شرکت خارج از بورس بودند.

سید علی حسینی مبلغ افزایش سرمایه ۶۵ شرکت بورسی در سال ۸۹ را ۴۹ هزار و ۵۵۳ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال اعلام کرد.

وی افزود: ۷۱ درصد معادل ۳۵ هزار و ۵۱۶ میلیارد و ۳۹۸ میلیون ریال از افزایش سرمایه‌ها شرکت‌های پذیرفته شده از محل مطالبات و آورده نقدی و ۲۹ درصد معادل ۱۰ هزار و ۴۳۷ میلیارد و ۱۸۲ میلیون ریال از محل سود انباشته و ۳ هزار و ۵۹۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال دیگر از محل اندوخته‌ها تامین شد.

وی تاکید کرد: براساس مجوزهای صادره از سوی سازمان بورس در سال گذشته، ۳۱ شرکت سهامی عام خارج از بورس که مشمول مقررات قانون بازار اوراق بهادار بودند، مجوز افزایش سرمایه‌ای به ارزش ۴۵ هزار و ۸۷۷ میلیارد و ۳۴۴ میلیون ریال را دریافت کردند.

حسینی گفت: ۴۵ هزار و ۳۳۶ میلیارد و ۵۱۹ میلیون ریال از این افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی، ۳۰۰ میلیاردو ۸۲۵ میلیون ریال از محل سود انباشته و ۲۴۰ میلیارد ریال دیگر از محل اندوخته‌ها تامین شده بود.

وی ادامه داد: سازمان بورس در سال ۸۹ برای ۷ شرکت در شرف تاسیس که مشمول رسیدگی نزد این سازمان بودند، مجوز پذیره نویسی به ارزش ۷ هزار ۳۲۰ میلیارد ریال صادر کرد.