گروه بورس- «وصندوق» در حالی گزارش ۶ ماهه خود را به بازار منعکس کرد که با احتمال کاهش ۹ ریالی سود هر سهم مواجه است. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی سود هر سهم سال مالی منتهی به شهریور امسال را ۴۵۸ ریال پیش‌بینی کرده است.

از سوی دیگر، شرکت‌های ایران یاسا تایر و رابر، پشم شیشه ایران، معدنی و صنعتی چادرملو و پالایش نفت اصفهان پیش‌بینی سود هر سهم خود را در سال‌مالی ۸۹ به ترتیب به مبلغ ۲۶۵ر۲، ۲۳۱، ۷۰۹ و ۸۱۷ ریال و همچنین پیش‌بینی تقسیم سود خود را به ترتیب به مبلغ ۶۹۵ر۱، ۲۳۰، ۴۹۶ و ۴۰۸ ریال پیش‌بینی کرده‌اند.

در حالی که شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری در پیش‌بینی ارائه شده پیش‌بینی سود هر سهم شرکت‌های فوق را به ترتیب به مبلغ ۲۶۵ر۲، ۲۳۱، ۷۰۹ و ۸۱۷ ریال و پیش‌بینی تقسیم سود این شرکت‌ها را به ترتیب به مبلغ ۸۱۲ر۱، ۱۸۵، ۵۶۷ و ۶۵۴ ریال در پیش‌بینی خود لحاظ کرده است. شایان ذکر است که در صورت اصلاح پیش‌بینی سود شرکت‌های فوق، مبلغ ۶۸ میلیارد و ۷۴ میلیون ریال (مبلغ ۹ ریال به ازای هر سهم) از پیش‌بینی درآمد «وصندوق» کاسته خواهد شد. هیات‌مدیره در نظر دارد تقسیم ۸۰ درصد سود خالص سال‌مالی ۸۹ را به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند.