گروه بورس - معاملات بورس آتی روز گذشته با معامله ۵۹ قرارداد به ارزش ۲ میلیارد و ۷۲۷ میلیون و ۴۸۶ هزار ریال دنبال شد. به گزارش خبرنگار ما، بازار آتی دیروز جو مثبتی را شاهد بود که در آن «فملی» اردیبهشت و شهریور مورد اقبال معامله‌گران واقع شدند. همچنین این دو نماد توانستند رشد ۴ درصدی را تجربه کنند. بر این اساس قیمت تسویه «فملی» اردیبهشت‌ماه با معامله ۴۵ قرارداد و ۵۷۰ ریال افزایش به مبلغ ۱۴ هزار و ۸۲۷ ریال رسید و همچنان ۲۸ خریدار در قیمت ۱۴ هزار و ۶۰۰ ریال به دنبال خرید این قرارداد بودند.

از سوی دیگر قیمت تسویه «فملی» شهریورماه در نتیجه معامله ۱۴ قرارداد و شاهد ۶۰۰ ریال افزایش بود و این قرارداد در قیمت ۱۷ هزار و ۳۰۰ ریال تسویه شد. این در حالی است که «فملی» شهریور در بازار دیروز شاهد ۳۵ تقاضای خرید در قیمت ۱۷ هزار ریال و ۲۱ تقاضای فروش در مبلغ ۱۷ هزار و ۳۰۰ ریال بود. در همین حال «اخابر» و «فولاد» اردیبهشت‌ماه نیز نمادهای پربیننده‌ای بودند که اختلاف قیمت‌های پیشنهادی خرید و فروش مانع از انجام معامله در این دو نماد شد.

افت ۵۵ درصدی معاملات «آتی»

در مجموع بازار آتی در هفته جاری شاهد افت ۵۵ درصدی ارزش معاملات بود. بر این اساس ارزش معاملات این هفته بورس آتی به مبلغ ۱۴ میلیارد و ۸۴۶ میلیون و ۱۶ هزار ریال رسید که افت ۵۵ درصدی را در مقایسه با هفته قبل تجربه کرد. در همین حال در معاملات این هفته تنها ۳۸۵ قرارداد در بورس آتی دادوستد شد که کاهش ۵۲ درصدی را در مقابل معامله ۷۹۹ قرارداد طی هفته گذشته شاهد بود.

از سوی دیگر «اخابر» اردیبهشت و‌ «فولاد» و «فملی» اردیبهشت‌ماه پرمعامله‌‌ترین نمادهای این هفته بودند.