گروه بنگاه‌ها - روز گذشته در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت مارگارین دلایل توقف نماد «غمارگ» برای دو ماه و تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم آن بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ما، هیات رییسه مجمع سالانه مارگارین درحالی که به پرسش‌های سهامداران مبنی بر دلیل تعدیل منفی هر سهم شرکت پاسخ دادند، بر عدم فروش زمین متعلق به کارخانه مارگارین تاکید کردند. این شرکت در اطلاعیه شفاف‌سازی به تاریخ ۲۷ بهمن‌ماه ۸۹، موضوع نزدیک کردن محل فعالیت دو شرکت صنعتی بهشهر و مارگارین را با هدف افزایش کارآیی تولید و عملکرد مطرح کرد. در این گزارش بهینه کردن برخی هزینه‌ها از قبیل هزینه‌های سربار، حمل‌و‌نقل مواد خام بین دو شرکت و برخی دیگر از هزینه‌های عمومی از دلایل این تصمیم عنوان شده بود. به این ترتیب سود حاصل از فروش زمین شرکت (در صورتی که زمین به ارزش کارشناسی به فروش برسد) پس از کسر زیان‌های ناشی از جابه‌جایی ماشین‌آلات و مالیات و سایر هزینه‌های مرتبط حدود ۴۸۰ میلیارد ریال برآورد و اعلام شده بود که این رقم به ازای هر سهم معادل ۱۳۳ تومان سود در بردارد. به گفته شهرضایی، مدیرمالی شرکت، مارگارین دو قطعه از زمین یادشده را آگهی کرده که متراژ هر یک ۶ هزار و ۳۰۰ متر و دو هزار متر است. شهرضایی افزود: «آگهی شدن این دو قطعه نیز به دلیل نبود دستگاه و ماشین‌آلات تولیدی در آنها است که بعد از این با جابه‌جا کردن سایر ماشین‌آلات به مکان جدید، اقدامات لازم درخصوص سایر قطعه زمین‌ها صورت خواهد گرفت.»

شرکت در آخرین اطلاعیه ارسالی به سازمان بورس نیز «در دستور کار بودن جابه‌جایی کارخانه را عنوان کرده است.»

دلایل تعدیل سود ۹۰

در جلسه مجمع یادشده همچنین دلایل تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم سال‌مالی ۹۰ «غمارگ» واکاوی شد. مهندس ربیعی، مدیرعامل مارگارین با اشاره به این مطلب و افزایش ۳۰ درصدی قیمت روغن خام، تصریح کرد: «طرح هدفمندسازی یارانه اثرقابل توجهی را بر نرخ خرید روغن خام و فروش روغن آزاد گذاشته است. به همین دلیل پس از رسیدن به برآوردهای جدید در زمینه تولید محصولات مارگارین، روی هر سهم شرکت تعدیل صورت دادیم.»

بدهی به شرکت بازرگانی ایران

در همین حال مدیر مالی مارگارین به «بند ۶-الف» گزارش حسابرس اشاره کرد و افزود: «مارگارین» با توجه به شرایطی که در سال‌مالی ۸۹ داشت، به شرکت بازرگانی ایران بدهکار است.