گروه بورس - کارشناس مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس گفت: بازده صندوق‌های سرمایه‌گذاری در یک ماهه منتهی به 29 فروردین‌ماه سال جاری به 59/22 درصد رسید.

ایمان مقدسیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما گفت: در حالی که بازدهی متوسط بازار در یک ماه گذشته ۴۵/۱۳ درصد بود، ۱۲ صندوق سرمایه‌گذاری در سهام توانستند بازدهی بالاتر از بازدهی بازار به دست آورند.
وی افزود: در بین 4 صندوق سرمایه‌گذاری در سهام با اندازه بزرگ صندوق سرمایه‌گذاری ممتاز در ماه پیش و صندوق سرمایه‌گذاری یکم ایرانیان در هفته پیش بیشترین بازده‌ها‌ را به دست آوردند.
مقدسیان ادامه داد: همچنین در دوره یک ساله منتهی به ۲۹ فروردین‌ماه ۹۰ صندوق سرمایه‌گذاری پویا با ۷۸/۱۱۰ درصد بیشترین بازده را به خود اختصاص داده و پس از آن، صندوق‌های سرمایه‌گذاری بورسیران با ۸۵/۱۰۵ و گنجینه بهمن با ۶۳/۱۰۵ درصد بیشترین بازده‌ها را در این دوره یک ساله داشته‌اند.
وی درباره پربازده‌ترین صندوق‌ها در فروردین‌ماه گفت: تا 29 فروردین‌ماه سال‌جاری بیشترین بازده‌ها به ترتیب متعلق به صندوق‌های سرمایه‌گذاری کارگزاری بانک ملی، آگاه و پیشتاز بود. این سه صندوق سرمایه‌گذاری طی مدت فعالیت خود توانسته‌اند به ترتیب 396، 367 و 342 درصد بازدهی کسب کنند.
مقدسیان سپس به ارزش صندوق‌های یادشده اشاره کرد و گفت: ارزش صندوق‌های سرمایه‌گذاری تا ۲۹ فروردین‌ماه ۹۰، ۹۵۱۷ میلیارد ریال بود که بیش از ۴۶۰۰ میلیارد ریال از این مقدار متعلق به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام است.
وی افـــزود: بیشترین ارزش در بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری یکم ایرانیان بود، پس از این صندوق، صندوق‌های سرمایه‌گذاری ممتاز و مهر ایرانیان بیشترین ارزش را از آن خود کرده‌اند.
وی در پایان یادآور شد: در دوره مورد گزارش تعداد سرمایه‌گذاران حقیقی صندوق‌های سرمایه گذاری به بیش از ۱۸۳۵۸ نفر رسیده که در این میان بیشترین تعداد سرمایه‌گذار در صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام با اندازه کوچک در صندوق سرمایه‌گذاری عقیق و در صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام با اندازه بزرگ در صندوق ممتاز حضور دارند.