گروه بنگاه‌ها - سرمایه‌گذاری غدیر طی برنامه‌ای ۵ ساله به حوزه‌های گردشگری و حمل‌و‌نقل وارد می‌شود.

محسن معماری، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در نشستی با خبرنگاران ضمن بیان مطلب فوق گفت: ایران تا سال ۱۴۰۴ در حوزه گردشگری درآمدی معادل ۲۰ میلیارد دلار خواهد داشت که براساس برنامه جدید غدیر، سهم ۳ تا ۵ درصدی از این درآمد را به خود اختصاص خواهد داد. وی اظهار امیدواری کرد: شرکت در حوزه گردشگری به سود ۵۰ میلیارد تومانی در سال ۹۴ و ۹۵ دست یابد.

معماری همچنین از ورود «غدیر» به حوزه حمل‌و‌نقل خبر داد و خاطرنشان کرد: «غدیر» بررسی‌ها و مطالعات بسیاری را در این زمینه انجام داده و از آنجا که جهانی شدن در اهداف شرکت قرار دارد، انتخاب حوزه حمل‌و‌نقل را نیز متناسب با حرکت‌های توسعه‌ای تشخیص داده است.

وی در نشست یادشده که پس از مجمع عمومی عادی سالانه برپا شد، به واگذاری ۵ درصد از سهام پتروشیمی پردیس اشاره کرد و افزود: فروش پردیس حدود ۶۰ تا ۶۵ میلیارد تومان رشد ارزش نسبت به بهای تمام‌شده اولیه برای «غدیر» به همراه داشته است. وی با اشاره به اینکه در برنامه‌های عرضه سهام پتروشیمی پردیس، سقف عرضه ۱۴ درصد در نظرگرفته شده است، گفت: در مرحله بعدی

۵ درصد دیگر از سهام این شرکت را عرضه خواهیم کرد. به گفته وی از واگذاری سهام مزبور بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان سود شناسایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در پاسخ به این پرسش دنیای اقتصاد مبنی‌بر میزان بدهی شرکت پتروشیمی پردیس به شرکت «NPC» اظهار داشت: «رقم بدهی بالغ‌بر یکصد میلیارد تومان است که باید مذاکراتی در این زمینه با فروشنده انجام شود.»

وی درخصوص مجامع عمومی و فوق‌العاده برگزار شده طی روز گذشته تصریح کرد: در یک زمان و با برگزاری دو مجمع، افزایش سرمایه غدیر تا حدود ۱۰۰ درصد حاصل شد که براساس آن از ۶ هزار و ۷۵ میلیارد ریال به ۱۲ هزار میلیارد ریال رسید.

وی تصریح کرد: «این افزایش سرمایه جایگاه «غدیر» را از نظر سرمایه ثبتی در میان ۱۰ شرکت برتر بورسی حفظ کرد.

در جلسه مجمع عمومی عادی سالانه سرمایه‌گذاری غدیر مبلغ ۵۰ تومان سود به ازای هر سهم برای سال‌مالی منتهی به ۳۰ آذرماه ۸۹ به تصویب رسید.