سنا - در نخستین جلسه هیات مدیره کانون کارگزاران در سال ۹۰ شرایط انتخاب نماینده کانون‌ها و گزینه‌های پیشنهادی برای حضور در شورای عالی بورس و اوراق بهادار مشخص شد. در این جلسه مقرر شد چهار نفر از گزینه‌ها، هفته آینده در هیات مدیره کانون حضور یابند تا پس از بررسی‌های لازم شخص مورد نظر انتخاب شود.

روح اله میرصانعی دبیر کانون کارگزاران در خصوص مهم‌ترین شرایط انتخاب نماینده کانون‌ها در شورای عالی بورس گفت: آشنا بودن با صنعت کارگزاری، شناخت کامل از مشکلات کارگزاران و بازار سرمایه از مهم‌ترین شرایط انتخاب نماینده یادشده است.

یکی دیگر از موارد مطرح شده در این جلسه، تشکیل کارگروهی به منظور بررسی دستورالعملcall center بود که این کارگروه با دبیری علی گشاده فکر مدیرعامل شرکت کارگزاری سرمایه و دانش تشکیل و مقرر شد تا مشکلات کارگزاران در زمینه سپرده گذاری مرکزی در کمیته‌ای زیر نظر کارگروه معاملات بررسی شود.

در حال حاضر مقرراتcall center در حال تصویب است که کانون با تشکیل این کارگروه و بررسی آن مقررات، نظرات خود را به سازمان بورس ارائه خواهد کرد.

همچنین در این جلسه، درخواست شرکت‌های متقاضی اخذ تخفیف از کانون کارگزاران مطرح و مقرر شد به منظور ساماندهی وضعیت ارائه تخفیف به این شرکت‌ها، ضوابط داخلی در کانون تصویب شود.