گروه بورس - ارزش صندوق‌های سرمایه‌گذاری در حالی از 8982 میلیارد ریال گذشت که تعداد صندوق‌های سرمایه‌گذاری به 53 عدد رسیده است.

کارشناس مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس، با بیان این مطلب افزود: ارزش صندوق‌های سرمایه‌گذاری تا تاریخ ۲۳ فروردین‌ماه مبلغ ۸۹۸۲ میلیارد ریال بود که بیش از ۴۵۰۰ میلیارد ریال از این مقدار متعلق به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام است. ایمان مقدسیان خاطرنشان کرد: بیشترین ارزش در بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری یکم ایرانیان است. پس از این صندوق، صندوق‌های سرمایه‌گذاری ممتاز و مهر ایرانیان بیشترین ارزش را از آن خود کرده‌اند.
وی درخصوص تعداد سرمایه‌گذاران حقیقی صندوق‌های سرمایه‌گذاری گفت: تعداد سرمایه‌گذاران حقیقی به بیش از 17 هزار و 236 نفر رسیده که در این میان بیشترین تعداد سرمایه‌گذار در صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام با اندازه کوچک در صندوق سرمایه‌گذاری عقیق و در صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام با اندازه بزرگ در صندوق ممتاز حضور دارند.
وی با اشاره به عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری تاکید کرد: صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام، ماه منتهی به ۲۳ فروردین را در حالی به پایان رساندند که طی این ماه بیشترین بازده آنها به ۳۴ درصد رسید. مقدسیان گفت: بازدهی متوسط بازار طی این مدت ۷۷/۱۸ درصد بود و ۲۱ صندوق سرمایه‌گذاری در سهام توانستند بازدهی بالاتر از بازدهی بازار به دست آورند. در همین حال در بین ۴ صندوق سرمایه‌گذاری در سهام با اندازه بزرگ، صندوق سرمایه‌گذاری ممتاز در ماه و هفته پیش بیشترین بازده‌ را به دست آورد.
همچنین در دوره یک ساله منتهی به 23/01/1390 صندوق سرمایه‌گذاری پویا با 34/114 درصد بیشترین بازده را به خود اختصاص داده و پس از آن، صندوق‌های سرمایه‌گذاری فارابی با 8/112 و گنجینه بهمن با 12/107 درصد بیشترین بازده‌ها را در این دوره یک ساله داشته‌اند.
مقدسیان با اشاره به عملکرد صندوق‌ها از ابتدای فعالیت گفت: ۲۳فروردین ماه بیشترین بازده‌ها به ترتیب متعلق به صندوق‌های سرمایه‌گذاری کارگزاری بانک ملی، آگاه و پیشتاز بود. این سه صندوق سرمایه‌گذاری طی مدت فعالیت خود توانسته‌اند به ترتیب ۳۸۸، ۳۶۴ و ۳۴۲ درصد بازدهی کسب کنند.